کد خبر: 1234890
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
بعد از پایان بازی، دابو به سمت نیمکت گل‌گهر آمد و ابتدا علامت هیس نشان داد و سپس با انگشت دست حرکتی توهین‌آمیز انجام داد. بعد از این حرکت ما به دابو اعتراض کردیم و حتی درگیر هم نشدیم
دنیا حیدری

جوان آنلاین: نیمه‌نهایی رقابت‌های حذفی با چنان حواشی تأسف‌باری در اصفهان همراه بود که نگرانی‌ها از برگزاری فینال را صدچندان کرده است. 
هرچند که مصاف دو تیم آلومینیوم و مس‌رفسنجان در اراک حاشیه‌های قابل توجهی نداشت و مس بی‌حاشیه و با برتری در ضربات پنالتی فینالیست شد، اما در اصفهان اوضاع کاملاً متفاوت پیش رفت و فینالیست شدن سپاهان بی‌حاشیه نبود، خصوصاً ۱۰ دقیقه پایانی نبرد ۱۰۰ دقیقه‌ای سپاهان با گل‌گهر سیرجان. البته در جریان بازی هم تنش‌هایی را از دو تیم شاهد بودیم، به‌طوری‌که موعود بنیادی‌فر به ناچار دقیقه ۷۶ یک بازیکن از هر دو تیم را اخراج کرد. اریک بایناما از اراک (بازیکنی که تنها پنج دقیقه از حضورش در زمین بازی می‌گذشت) و میلاد زکی‌پور از اصفهان. اما حتی ۱۰ نفره شدن آلومینیوم و سپاهان هم نتوانست از میزان تنش‌های دو تیم بکاهد، به‌طوری‌که بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی که با صعود سپاهان به فینال همراه بود، صحنه‌ای تأسف‌بار رقم خورد و تماشاگران حاضر در ورزشگاه شاهد درگیری شدید نفرات دو تیم بودند. درگیری‌های شدیدی که مصدومیت چند نفر را هم به دنبال داشت و دقایقی کوتاه از آن نیز پخش شد، اما خوشبختانه کارگردان تلویزیونی از ادامه پخش صحنه‌های تأسف‌باری که در پایان بازی سپاهان- گل‌گهر رخ داد، پشیمان شد. 
حمزه مظفری، مربی گل‌گهر یکی از افرادی که در این درگیری دچار آسیب‌دیدگی شده بود مدعی است دوربین‌ها نشان می‌دهد مقصر کیست: «بعد از پایان بازی، دابو به سمت نیمکت گل‌گهر آمد و ابتدا علامت هیس نشان داد و سپس با انگشت دست حرکتی توهین‌آمیز انجام داد. بعد از این حرکت ما به دابو اعتراض کردیم و حتی درگیر هم نشدیم. بعد از اینکه تیم ما به رختکن رفت، سیاوش یزدانی به رختکن ما آمد و درگیری را شروع کرد و ما مجبور شدیم او را از رختکن بیرون کنیم. متأسفانه او حمله کرد و به بنده و علیزاده آسیب زد که امیدواریم کمیته انضباطی برخورد لازم را با یزدانی داشته باشد.» حیدر افسری، مدیر تیم گل‌گهر نیز مدعی است که یزدانی با ورود به رختکن این تیم آغازگر درگیری‌ها بود: «قصد صحبت کردن در این مورد را نداشتم، اما متأسفانه یکی از مسئولان فرهنگی باشگاهی با قدمت سپاهان الفاظی علیه تیم ما به کار برد که مرا مجبور کرد جواب بدهم. فیلم دوربین‌ها موجود و کاملاً مشخص است که دابو در آخر بازی شروع‌کننده درگیری بود. ما که باخته بودیم و بچه‌ها به سمت رختکن می‌رفتند، اما این بازیکن آمد و ما را تحریک و درگیری را شروع کرد. وقتی دابو و یزدانی به رختکن گل‌کهر می‌آیند و درگیر می‌شوند، بی‌جنبگی از کیست؟ چشم آقای علیزاده را ببینید، اگر این بطری آبی که پرت شد به چشم این بچه خورده بود و چشمش کور می‌شد، کل زندگی و فوتبالش از بین می‌رفت. ته فوتبال این است که هواداران سپاهان آمدند این بازی را دیدند و لذت بردند و ما هم به آن‌ها تبریک می‌گوییم، ولی اینکه بعد از بازی با فرار رو به جلو این حواشی را ایجاد کنید اوج بی‌عدالتی است.».
اما پرواضح است که رضا فتاحی، مدیر سپاهان نظر دیگری دارد: «شروع‌کننده درگیری‌ها بازیکنان گل‌گهر بودند. مستندات این موضوع در اختیار باشگاه قرار دارد و بخش حقوقی به احتمال زیاد امروز این مستندات را به مراجع مربوطه منعکس خواهد کرد.»
صادق میرصالحیان، مدیر روابط‌عمومی سپاهان نیز اتفاقات رخ داده در پایان بازی را از چشم میهمان می‌بیند: «متأسفانه آخر بازی اتفاقاتی را در زمین دیدیم که از کم‌ظرفیتی بعضی دوستان نشئت می‌گیرد. در بردی هم که دوستان در نیم‌فصل اول داشتند، در رختکن یکسری حرکاتی انجام دادند و آنجا هم ظرفیت خود را نشان دادند. ما رفتیم مستندات را نشان ناظر بازی بدهیم که گفتند من نمی‌خواهم مستندات را ببینم. خداراشکر ناظر‌های ویژه حضور داشتند و رفتار ایشان را دیدند و امیدوارم فدراسیون رسیدگی کند. فکر می‌کنم حمزه مظفری از نیمکت گل‌گهر جراحت را وارد کرد.» همچنین سایت باشگاه سپاهان عکس‌هایی از سیاوش یزدانی و همچنین فقیهی، مترجم سپاهان منتشر کرده و مدعی شده جراحت‌های وارده به آن‌ها کار سیرجانی‌ها بوده است. 
با توجه به وضعیت ورزشگاه آزادی که در دست تعمیر است و گفته می‌شود برق نیمی از سکو‌ها به همین دلیل قطع شده، برگزاری فینال جام حذفی در این ورزشگاه تقریباً بعید به نظر می‌رسد، حتی اگر فدراسیون مدعی باشد به دنبال برگزاری فینال در آزادی و با استفاده از VAR است، به‌خصوص که طبق برنامه، این بازی باید در قزوین برگزار شود، اما میزبانی قزوین را نه مس‌رفسنجان می‌پذیرد و نه سپاهان و هر دو اعتراض‌های خود را در این راستا مطرح کرده‌اند، اما باید دید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال توجهی به این اعتراض‌ها و برگزاری بازی در اراک که گویا هم مس روی آن نظر مثبت دارد و هم سپاهان توجهی می‌کند یا باید منتظر تکرار جنجال‌های تأسف‌بار اصفهان در فینال جام‌حذفی هم باشیم!

برچسب ها: اصفهان ، فوتبال ، فینال
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار