کد خبر: 1234219
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا احتمال رسیدن به یک توافق جانبی با حماس برای آزادسازی اسرای آمریکایی بدون اسرائیل را رد نکرده است.

جوان آنلاین:  به نوشته هیل، خبرنگاران از وزیر خارجه آمریکا درباره اینکه آیا ممکن است ایالات متحده همزمان با ادامه مذاکرات اسرائیل برای آزادی اسرا به دنبال توافقی جداگانه برای آزادی گروگان‌های آمریکایی باشد یا خیر، اما او از پاسخ به این سوال طفره رفته است.

آمریکا در روزهای گذشته از طرحی برای آتش‌بس که کلیات آن در قالب قطعنامه شورای امنیت به تصویب رسید حمایت کرده است.

اما پایگاه ان‌بی‌سی روز چهارشنبه گزارش داده بود چنانچه آن طرح مورد قبول واقع نشود مقام‌های آمریکایی درباره اینکه از طریق مذاکره‌کننده‌های قطری با حماس در جهت آزادی اسرای آمریکایی همکاری کنند رایزنی کرده‌اند.

بلینکن روز پنجشنبه از پاسخ دادن به سوال خبرنگار ان‌بی‌سی درباره احتمال حصول چنین توافقی طفره رفت.

وزیر خارجه آمریکا گفت: «من دو روز پیش در اسرائیل بودم. با خانواده‌های گروگان‌های آمریکایی ملاقات کردم. هشت خانواده بودند. من بارها آنها را دیده‌ام. رئیس‌جمهور بایدن با آنها ملاقات کرده. جیک سالیون، مشاور امنیت ملی هم با آنها دیدار داشته است.»

او در ادامه گفت: «تعهد ما یعنی تعهد و اولویت من وقتی که شهروندان آمریکایی در معرض خطر قرار دارند همیشه آمریکایی‌ها است. اگر آنها گروگان گرفته شوند نخستین مسئولیت من این است که هر کاری می‌توانم برای خارج کردن آنها از خطر انجام دهم.»

برچسب ها: بلینکن ، امریکا ، حماس 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار