کد خبر: 1232984
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۰
رئیس عقیدتی سیاسی وزارت دفاع:
حجت الاسلام و المسلمین سیدضیاءالدین آقاجان پور در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد با اشاره به در اوج افتخار و اقتدار نیروهای مسلح، اصابت موشک‌ها به اهداف را بیانگر قدرت اراده ملت ایران دانست.

به گزارش جوان به نقل از بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین آقاجان‌پور، امروز ۱۳ خردادماه در ویژه‌برنامه بزرگداشت ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد و نیز گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت که با حضور آحاد مردم و جمعی از مسئولان در مصلی امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای گلگون‌کفن و نیز شهادت جمعی از خدمتگزاران نظام اسلامی به‌ویژه سیدالشهدای خدمت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، اظهار کرد: مردم استان چهارمحال و بختیاری نقش بسیار بزرگی را در دفاع از نظام اسلامی و ارزش‌های اسلامی و ایرانی ایفا کرده و امروز نیز در این مراسم پرشکوه در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، سالگرد قیام ۱۵ خرداد و یاد رئیس‌جمهور مردمی، محبوب و خدمتگزار و شهدای خدمت را گرامی می‌دارند.

وی با ذکر اینکه تکریم و احترام شهدا بسیار ضرورت دارد، ادامه داد: شهدا بودند که امام(ره) و رهبری را یاری کردند و در میادین مهم از پیروزی انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس از اسلام و قرآن با خداوند عهد و پیمان بستند و تا آخرین قطره خون بر سر عهد خود صادقانه وفا کردند، شهدای والامقام مسیر بهشت را پیمودند و در جایگاه اعلی قرار گرفتند.

آقاجان‌پور با اشاره به اینکه قیام خونین ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ چند هدف را دنبال می‌کرد، بیان کرد: یکی از اهداف مهم امام راحل(ره) و پیروان ایشان در این قیام، مبارزه با ظلم و ستم و استبداد نظام شاهنشاهی ایران بود که حاکمان این نظام از ۲۵۰۰ سال قبل بر ایران حکومت می‌کردند اما در مقابل اجانب و بیگانگان، نوکر حلقه به گوش بودند. امام(ره) در آن برهه تاریخی، با شجاعت در مقابل زورگویی‌های رژیم سلطنتی به‌پا خواستند و ایستادگی کردند و امروز نیز، مقام معظم رهبری این مسیر را ادامه می‌دهند.

وی با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب که قائلند امام خمینی(ره) ۲ کار بزرگ را در کنار دیگر کارها انجام دادند، افزود: امام راحل(ره) رهبری نهضتی را بر عهده گرفتند که نظام شاهنشاهی ۲۵۰۰ را پایان بخشید، ایشان همچنین نظام مقدس جمهوری اسلامی را در ایران مستقر کردند و آرمان‌های ملت در راستای مبارزه با ظلم و ستم محقق شد.

آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه امروز نیز در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) همان آرمان‌ها و شعارهای امام(ره) را سر می‌دهیم، اضافه کرد: شعار امام(ره) در آن‌روزها که با مشت‌های گره کرده فریاد می‌زدیم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و امروز نیز دوست داریم در سالگرد ایشان این شعار را فریاد بزنیم.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور با تأکید بر اینکه آرمان امام خمینی(ره) براساس منطق قرآن است، گفت: تأکید قرآن در آیه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» (نساء/۱۴۱) یعنی اینکه قرآن هرگز اجازه سلطه کافران را بر مؤمنان و جامعه اسلامی نمی‌دهد. بنابراین شعار مرگ بر آمریکا شعار امروز ما در دوران انقلاب اسلامی نیست؛ بلکه امام خمینی(ره) در سال‌های ۴۱، ۴۲ و ۴۳ فریاد می‌زدند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و انگلیس و اسرائیل است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با طرح این پرسش که چرا امام(ره) به دنبال استقلال بودند، گفت: در آن‌ روزها کشور تحت سلطه بیگانگان بود و اجانب در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و ... حاکم بودند، آنان برای ما نخست وزیر و دولت بر انتخاب کرده و خواسته‌های خود را بر ما تحمیل می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور افزود: امام(ره) وقتی وارد ایران شدند در سخنرانی خود فرمودند که ما می‌خواهیم مستقل باشیم و نمی‌خواهیم نوکر باشیم بنابراین آرمان این ملت و امام(ره) همان استقلال بود. تأکید ایشان بر «اسلامی» نیز این بود که ما می‌خواهیم حکومت ما بر مبنای منطق اسلام و قرآن باشد.

وی با طرح این پرسش که امام خمینی(ره) چرا با سلطه استکبار مخالف بودند، ادامه داد: تأکید قرآن در آیه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا» (نساء/۱۴۱) یعنی اینکه قرآن هرگز اجازه سلطه کافران را بر مؤمنان و جامعه اسلامی نمی‌دهد. لذا شعار مرگ بر آمریکا شعار امروز ما در دوران انقلاب اسلامی نیست بلکه امام خمینی(ره) در سال‌های ۴۱، ۴۲ و ۴۳ فریاد می‌زدند که تمام گرفتاری‌های ما از آمریکا و انگلیس و اسرائیل است.

حجت الاسلام و المسلمین آقاجان‌پور تصریح کرد: آرمان امام خمینی(ره) بر اساس منطق قرآن است و امروز رهبر معظم انقلاب نیز بر مبنای منطق قرآن با مردم سخن می‌گویند و وعده‌های قرآنی را بازگو می‌کنند. وعده‌های قرآن این است که باید یاری‌گر و حامی مظلومان فلسطین و غزه باشیم. منطق مردم ما مرام حسینی است همچنان که سردار شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گفت ما ملت امام حسین(ع) هستیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار