کد خبر: 1231931
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
رهبران اصلی‌ترین احزاب مخالف در رژیم صهیونیستی بر سر آغاز تلاش جهت ارائه برنامه تغییر کابینه نتانیاهو با یکدیگر به توافق رسیدند.

جوان آنلاین: یائیر لاپید رهبر اپوزیسیون در کنست رژیم صهیونیستی در صفحه خود در ایکس با انتشار تصویر این نشست از توافق با اویگدور لیبرمن رهبر حزب یسرائیل بیتنو و گدعون ساعر شخصیت برجسته حزب وحدت (رژیم صهیونیستی) بر سر ارائه برنامه‌ای جهت تغییر کابینه اسرائیل خبر داد.

به گزارش تسنیم، او در این این رابطه اعلام کرد، در پایان این نشست، رهبران احزاب مخالف اتنظار دارند بنی گانتس هم از کابینه جنگ استعفا کرده و به آن‌ها بپیوندد.

روزنامه هاآرتص هم در پایگاه اطلاع رسانی خود ضمن انتشار این خبر افزود، یائیر لاپید از ابتدای آغاز اکتبر گذشته تا به امروز به طور مستمر از عملکرد نخست وزیر اسرائیل انتقاد کرده و او را عامل فروپاشی بازدارندگی اسرائیل می‌داند.

به نوشته این رسانه لاپید حجم انتقادات خود را علیه نتانیاهو بعد از عملیات بی سابقه ایران علیه اسرائیل افزایش داده و خواهان استعفای فوری نتانیاهو شد.

گانتس نیز که بعد از آغاز جنگ غزه به کابینه جنگ اسرائیل پیوسته هم طرح ۶ ماده‌ای را در رابطه با این جنگ به نتانیاهو ارائه کرده و به وی تا ۸ ژوئن کمتر از ۱۰ روز دیگر فرصت داده است تا با آن موافقت کند.

گانتس همچنین درخواست رسمی خود را برای تشکیل کمیته حقیقت یاب جنگ علیه نوار غزه و احتمالا شرایط پیش از آن تقدیم کابینه کرده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار