کد خبر: 1231927
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
انتخابات 2024 آمریکا
پالیتیکو در گزارشی نوشت: یک احساس ترس و اضطراب فراگیر در بین عالی‌ترین سطوح حزب دموکرات درباره افول بخت و اقبال انتخاباتی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ رخنه کرده است؛ هراسی که حتی در میان استراتژیست‌ها و صاحب منصبانی که قبلا به توانمندی او در مبارزه پیش رویش با دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه مطمئن بودند، هم وجود دارد.

جوان آنلاین: نشریه آمریکایی از گسترش بی‌سابقه ترس و نگرانی در میان عالی‌ترین سطوح مقام‌ها و اعضای حزب دموکرات آمریکا نسبت به افول بخت و اقبال جو بایدن به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ خبر داده است.

به گزارش برنا، روزنامه آمریکایی «پالتیکو» نوشت یک مشاور اهداکنندگان مالی حزب دموکرات فهرستی از دلایل بالا بودن احتمال شکست جو بایدن، نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را ذکر کرده است.

این روزنامه نوشت: «یک احساس ترس و اضطراب فراگیر در بین عالی‌ترین سطوح حزب دموکرات درباره افول بخت و اقبال انتخاباتی جو بایدن در انتخابات ۲۰۲۴ رخنه کرده است؛ هراسی که حتی در میان استراتژیست‌ها و صاحب منصبانی که قبلا به توانمندی او در مبارزه پیش رویش با دونالد ترامپ، رقیب جمهوریخواه مطمئن بودند، هم وجود دارد.»

به نوشته این نشریه آمریکایی بیش از ۱۲ تن از عوامل و رهبران حزب دموکرات گفتند، دموکرات‌ها در طول سال ۲۰۲۴ تجربه یک مبارزه انتخاباتی طاقت‌فرسا و نه‌چندان امیدوارکننده را داشته‌اند اما در مقطع کنونی که نزدیک به پنج ماه تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده، دلواپسی آنها تبدیل به یک وحشت ملموس شده و حالا دموکرات‌ها ممکن است در تلویزیون در مقابل انظار عمومی یک جور درباره بایدن حرف بزنند که با آنچه به طور خصوصی به دوستان خود می‌گویند، کاملا با آن متفاوت باشد.

به نوشته پالتیکو یکی از عوامل حزب دموکرات که ارتباط نزدیک با کاخ سفید داشته و خواست نامش فاش نشود، گفت: «قطعا آنها نمی‌خواهند در مصاحبه‌ها اعتراف کنند که محکوم به شکست هستند، وضع کارزار انتخاباتی‌شان بد است یا بایدن پی در پی اشتباه می‌کند. هیچکس نمیخواهد چنین حرفی را بزند.»

او ادامه داد عملکرد ضعیف مداوم جو بایدن در نظرسنجی‌ها و تشدید حساسیت و رقابت در انتخابات «باعث وحشتشان شده است.»

پالتیکو به این مساله اشاره می‌کند که دونالد ترامپ در نظرسنجی در اکثر ایالت‌های تعیین‌کننده از بایدن جلوتر بوده است. ترامپ در ماه آوریل کمک‌های انتخاباتی بیشتری را جذب کرده و چشم‌انداز پیش روی دموکرات‌ها با نزدیک شدن پایان محاکمه ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی و شروع محاکمه هانتر، پسر جو بایدن در ایالت دلاوِر ممکن است از این هم بدتر شود.

در ادامه این گزارش نوشته شده است: «نگرانی دموکرات‌ها در روزهای اخیر با رفتن ترامپ به برخی از لیبرال‌ترین مناطق آمریکا شامل نیوجرسی و نیویورک به منظور جلب آرای رای‌دهندگان لاتین‌تبار و سیاه‌پوست و تعاریف او از این که در این مناطق هم پیروز می‌شود، گسترش یافته است.»

به نوشته این رسانه، ترامپ شاید بودجه انتخاباتی کمتری در دست داشته باشد اما در ماه گذشته میلادی سطح جذب پول او از اهداکنندگان به میزان ۲۵ میلیون دلار بیشتر از آمار جو بایدن بود، در حالی که در یک گردهمایی در پام بیچ فلوریدا توانست رقم رکوردشکن ۵۰.۵ میلیون دلار را به دست بیاورد.

یک مشاور اهداکنندگان مالی بزرگ به حزب دموکرات، فهرستی از نزدیک به ۲۴ دلیل بالا بودن احتمال شکست بایدن در انتخابات را ارائه کرده است؛ از جمله این دلایل عبارتند از مساله مهاجران، بالا بودن تورم، سن بالای بایدن، عدم محبوبیت کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا و حضور کاندیداهای احزاب ثالث همچون رابرت اف کندی جونیور.

این مشاور تاکید کرد: «اهداکنندگان مالی تقریبا هر ساعت دارند از من می‌پرسند که چه نظری دارم و برای من آسان‌تر است که این فهرست را نشانشان دهم تا بخوانند تا من بتوانم برای خودم نوشیدنی بریزم.» این مشاور ادامه داد: «فهرست دیگر مربوط به نقاط قوتی که می‌توانند احتمال پیروزی ما را بالاتر ببرند، به حدی کوچک است که حتی لازم ندارم نسخه‌ای از آن را روی تلفن همراهم داشته باشم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار