کد خبر: 1231410
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۸
نماینده ویژه «پوتین» خبر داد
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان از تلاش مسکو برای حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی در کشورش خبر داد.

جوان آنلاین: پیشنهاد حذف طالبان از وضعیت یک گروه تروریستی برای تصمیم گیری توسط «پوتین»، امروز دوشنبه به کرملین ارائه شد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در گفتگو با ریانووستی اعلام کرد که وزارت خارجه و وزارت دادگستری کشورش بررسی‌های خود پیرامون حذف احتمالی جنبش «طالبان» (گروه تحت تحریم سازمان ملل متحد) از وضعیتی مبنی بر شناسایی آن به عنوان گروهی تروریستی در روسیه را به اتمام رسانده اند. به گفته وی پیشنهاد مربوطه به کرملین ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نماینده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در مسکو در جمع خبرنگاران اعلام کرد که وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه روسیه به کاخ کرملین پیشنهاد داده اند که طالبان را از فهرست سازمان‌های تروریستی ممنوعه در این کشور حذف کند.

کابلوف با بیان اینکه کار این دو وزارتخانه در مورد حذف وضعیت طالبان به عنوان یک گروه تروریستی تکمیل شده و نتایج کار به کاخ کرملین منتقل شده است، گفت: ما به این موضوع مثبت نگاه می‌کنیم و این یک روند ضروری قبل از به رسمیت شناختن حکومت طالبان است؛ لذا این موضوع در حال ارزیابی است. همه مسائل به مقام ارشد روسیه منتقل شده و ما منتظر تصمیم گیری در این زمینه هستیم.

گفتنی است که کابلوف، نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان پیشتر هم از احتمال به رسمیت شناختن دولت موقت طالبان در افغانستان در سال ۲۰۲۲ خبر داده بود.

روسیه در سال ۲۰۰۳ طالبان را در فهرست سازمان‌های تروریستی ممنوعه خود قرار داده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار