کد خبر: 1224872
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۶
یک رسانه انگلیسی می‌نویسد که ریخت و پاش دیوانه وار به «فاجعه فوتبال» ختم شد.

جوان آنلاین: «فوتبال انگلیس نابود شد و بهترین لیگ دنیا تنها یک شعار است»، این اظهارات دیوید، هوادار فوتبال انگلیس در مصاحبه با نشریه گاردین بعد از هفته کابوس وار فوتبال این کشور در اروپاست.

به گزارش فارس، لیگ برتر انگلیس با ارزش ۱۱.۹ میلیارد یورو گران‌ترین لیگ دنیا به شمار می‌آید. ارزش لیگ این کشور تقریبا ۱۰۰ برابر ارزش لیگ برتر فوتبال ایران (۱۲۱ میلیون یورو) است. ارزش لیگ انگلیس بیش از ۲ برابر ارزش لالیگا (۵ میلیارد یورو) به عنوان دومین لیگ فوتبال دنیاست.

هفته کابوس وار فوتبال انگلیس درحالی رقم خورد که آرسنال و سیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن مونیخ و رئال شکست خوردند و از راه یابی به نیمه نهایی بازماندند. در لیگ اروپا هم لیورپول و وستهام به عنوان نمایندگان انگلیس مقابل آتالانتا و بایرلورکوزن باختند و از راه یابی به نیمه نهایی این تورنمنت بازماندند.

نشریه گاردین می‌نویسد که از سال ۲۰۱۵ تاکنون یعنی ۹ سال است که انگلیس در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا بدون نماینده نبوده، ولی امسال «فاجعه فوتبال انگلیس» رقم خورد.

نشریه میرر گزارش می‌دهد که «۶۰ درصد فوتبالیست‌ها و مربیان گران قیمت دنیا در لیگ برتر انگلیس حضور دارند» و بقیه ۴۰ درصد در ۴ لیگ دیگر اروپا هستند، ولی سهم انگلیس در نیمه نهایی تورنمنت‌های اروپایی «صفر» است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار