هادی عطار زاده، با اشاره به برگزاری یکصد و نودمین جلسه شورای عالی ترافیک کشور در تهران، افزود: ازجمله دستور کارهای این جلسه که به ریاست آقای جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد، بررسی و تصویب مطالعات حملونقل همگانی یکپارچه شهر مشهد و حومه بود.
وی ادامه داد: این مطالعات درواقع نقشه راه مدیریت شهری برای توسعه کریدورهای انبوه بر حملونقل عمومی است که دراین جلسه،مطالعات حملونقل همگانی شهر مشهد به تصویب رسید و از این به بعد وارد فرایند تهیه طرحهای اجرایی موردنیاز و پیادهسازی نتایج این مطالعات خواهیم شد.
مدیرکل راهبری و نظارت بر حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: مشهد اولین شهر ایران است که توانسته است مطالعات تفصیلی حملونقل همگانی را آماده و مصوبه آن را دریافت کند و از این نظر در میان همه کلانشهرهای کشور پیشرو است.
عطار زاده تصریح کرد: بر اساس نتایج این مطالعات، ایجاد شش خط بیآرتی در سطح شهر و نحوه اتصال آنها به چهار خط مترو به تصویب رسیده است.
وی گفت : همه خطوط ریلی مشهد که در مطالعات به آن اشارهشده بود، تائید گردید، ضمن اینکه توسعه خط2 مترو هم که در مطالعات تفصیلی آمده بود، در شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور تصویب شده است، به بیانی دیگر خط2 مترو از ایستگاه شهرک سلامت به سمت بولوار فکوری و بهمنظور تحت پوشش قراردادن کاربریها و مناطق مسکونی جنوب غربی شهر توسعه پیدا خواهد کرد.
مدیرکل راهبری و نظارت بر حملونقل و ترافیک شهرداری مشهد با تأکید بر دهساله بودن این برنامه و آغاز عملیات اجرایی طرحهای پیشبینیشده در آن، از ماههای آینده، افزود: با تصویب مطالعات تفصیلی شهرداری مشهد، مدیریت شهری، بر روی اجرا و پیادهسازی پروژههای پیشبینیشده دراین مطالعات تمرکز خواهد کرد.