جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مارکتینگ آز» نوشت: جب بلانت در کتاب خود به نام «هوش فروش» که خلاصه آن را قبلاً در کانال VIP مارکتینگ آز منتشر کردهایم، مینویسد: یکی از ویژگیهای کلیدی فروشندگان باهوش این است که تلاش میکنند از نظر مشتریانشان دوستداشتنی به نظر برسند. برای این منظور میتوانیم از این ۱۰ روش استفاده کنیم:
۱- لبخند: یک لبخند گرم و خالصانه، بهترین راه برای ایجاد اولین تأثیر بزرگ است، چون انسانها به صورت طبیعی جذب افرادی میشوند که لبخند میزنند.
۲- تن صدا: تن صدای مناسب، دوستانه و شادمان میتواند مکمل لبخندزدن باشد و علاقه مشتری به ما را افزایش دهد.
۳- مؤدببودن: بدون شک افراد بیادب، گستاخ و بینزاکت اصلاً دوستداشتنی نیستند، ولی در مقابل افراد با ادب، متواضع و با نزاکت، بسیار دوستداشتنی هستند.
۴- لباس: برخلاف این نصیحت که میگوید «کتاب را بر اساس جلدش قضاوت نکنید»، مشتریان ما را بر مبنای آن چه میپوشیم، قضاوت میکنند.
۵- آراستگی: برای اینکه دوست داشته شویم باید بهترین ظاهر را داشته باشیم، بوی خوبی بدهیم و موی سر و صورت و ناخنهایمان تمیز، کوتاه و مرتب باشد.
۶- کانون توجه: هنگام گفتگو با مشتری فقط و فقط باید به او توجه کنیم نه محیط اطراف.
۷- سبک رفتاری: انسانها به صورت ذاتی جذب افرادی میشوند که شبیه خودشان هستند، بنابراین وقتی سبک رفتاریمان را با سبک رفتاری مشتری تطبیق میدهیم، میزان علاقه مشتری به ما افزایش مییابد.
۸- زبان: زبان مهمترین بخش از سبک رفتاری است و به همین دلیل باید از کلمات، اصطلاحات و ادبیاتی استفاده کنیم که مشتری از آن استفاده میکند.
۹- اشتیاق: وقتی مشتری متوجه میشود علاقه و اشتیاق زیادی به شرکت و محصولمان داریم، او هم ناخودآگاه به شرکت و محصولمان علاقهمند میشود.
۱۰- اطمینان: بهترین راه برای افزایش علاقه در طول زمان، جلب اعتماد او از طریق عمل کردن به تمام وعدههایی است که به مشتری دادهایم.