کد خبر: 1203887
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
یک لبخند گرم و خالصانه، بهترین راه برای ایجاد اولین تأثیر بزرگ است، چون انسان‌ها به صورت طبیعی جذب افرادی می‌شوند که لبخند می‌زنند

جوان آنلاین: کانال تلگرامی «مارکتینگ آز» نوشت: جب بلانت در کتاب خود به نام «هوش فروش» که خلاصه آن را قبلاً در کانال VIP مارکتینگ آز منتشر کرده‌ایم، می‌نویسد: یکی از ویژگی‌های کلیدی فروشندگان باهوش این است که تلاش می‌کنند از نظر مشتریان‌شان دوست‌داشتنی به نظر برسند. برای این منظور می‌توانیم از این ۱۰ روش استفاده کنیم:
۱- لبخند: یک لبخند گرم و خالصانه، بهترین راه برای ایجاد اولین تأثیر بزرگ است، چون انسان‌ها به صورت طبیعی جذب افرادی می‌شوند که لبخند می‌زنند.
۲- تن صدا: تن صدای مناسب، دوستانه و شادمان می‌تواند مکمل لبخند‌زدن باشد و علاقه مشتری به ما را افزایش دهد.
۳- مؤدب‌بودن: بدون شک افراد بی‌ادب، گستاخ و بی‌نزاکت اصلاً دوست‌داشتنی نیستند، ولی در مقابل افراد با ادب، متواضع و با نزاکت، بسیار دوست‌داشتنی هستند.
۴- لباس: برخلاف این نصیحت که می‌گوید «کتاب را بر اساس جلدش قضاوت نکنید»، مشتریان ما را بر مبنای آن چه می‌پوشیم، قضاوت می‌کنند.
۵- آراستگی: برای اینکه دوست داشته شویم باید بهترین ظاهر را داشته باشیم، بوی خوبی بدهیم و موی سر و صورت و ناخن‌های‌مان تمیز، کوتاه و مرتب باشد.
۶- کانون توجه: هنگام گفتگو با مشتری فقط و فقط باید به او توجه کنیم نه محیط اطراف.
۷- سبک رفتاری: انسان‌ها به صورت ذاتی جذب افرادی می‌شوند که شبیه خودشان هستند، بنابراین وقتی سبک رفتاری‌مان را با سبک رفتاری مشتری تطبیق می‌دهیم، میزان علاقه مشتری به ما افزایش می‌یابد.
۸- زبان: زبان مهم‌ترین بخش از سبک رفتاری است و به همین دلیل باید از کلمات، اصطلاحات و ادبیاتی استفاده کنیم که مشتری از آن استفاده می‌کند.
۹- اشتیاق: وقتی مشتری متوجه می‌شود علاقه و اشتیاق زیادی به شرکت و محصول‌مان داریم، او هم ناخودآگاه به شرکت و محصول‌مان علاقه‌مند می‌شود.
۱۰- اطمینان: بهترین راه برای افزایش علاقه در طول زمان، جلب اعتماد او از طریق عمل کردن به تمام وعده‌هایی است که به مشتری داده‌ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار