کد خبر: 1202102
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۸
کمیته امور اسرای فلسطین:
کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی بازداشتگاه‌ها را به گورستانی برای زندگان تبدیل کرده است.

جوان آنلاین: کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین روز یکشنبه اعلام کرد رژیم صهیونیستی بازداشتگاه‌ها را به گورستانی برای زندگان تبدیل کرده است.

به گزارش صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی «وفا»، کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد فرایند تجاوزگری و ضرب و جرح اسرای فلسطینی در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی از زمان آغاز حمله نظامی به نوار غزه در هفتم اکتبر تاکنون سرعت افزایشی داشته است و این روند در سایه سکوت شدید اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

در این بیانیه آمده است اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی مانع از ملاقات خانواده‌ها و وکلای مدافع اسرای فلسطینی با اسیران می‌شود و زندانیان به طور کامل از دنیای خارج بی اطلاع هستند و جدا شده اند و در همین مدت شش اسیر فلسطینی به علت تشدید شکنجه‌ها به شهادت رسیده اند و بخش‌ها و سلول‌های مختلف زندان‌ها در فلسطین اشغالی تقریبا هر روز مورد یورش قرار می‌گیرند و نگهبانان و زندانبان‌ها با باتوم و تفنگ، گاز‌های سمی و گلوله‌های پلاستیکی هدف ضرب و جرح قرار می‌گیرند که این اقدامات خشونت بار صهیونیستی به کبودی و زخمی شدن اسرای فلسطینی و بعضا شکسته شدن دست و پای آنان و دیگر اعضا و جوارح شان می‌شود.

بر اساس این بیانیه، صهیونیست‌ها هنگام یورش به خانه‌های فلسطینیان عمدا خانه‌های آنان را درب و داغان می‌کنند و از لحظه نخست بازداشت، اسرای فلسطینی را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند و این رفتار خشن تا زمان تا مرحله بازجویی و تا پایان دوره بازداشت و اسارت ادامه می‌یابد. علاوه بر آن اسرای فلسطینی را مورد شتم و تهدید و بی توجهی عمدی به اوضاع سلامتی شان قرار می‌دهند و آنان را بدون درمان به حال خود رها می‌کنند و در صورتی که یکی از اسرای فلسطینی درخواست پزشک کند پاسخش این است: هر کسی که می‌خواهد از سلول و بخش برای درمان خارج شود کتک می‌خورد و خواهد مرد مانند اتفاقاتی که برای شهدای جنبش اسیر فلسطینی رخ داد.

کمیته رسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطینی به موارد دیگری از مجازات‌ها و محدودیت‌های نژادپرستانه صهیونیست‌ها علیه اسرای فلسطینی اشاره کرد و گفت:از پنجره‌های آلومینیومی برای محل زندانی شدن اسرای فلسطینی استفاده نمی‌شود و به همین علت زندانیان از سرمای شدید رنج می‌برند رو انداز‌ها و پتو‌هایی که به زندانیان داده می‌شود بسیار نازک و سبک هستند و از اسرای فلسطینی در مقابل سرما محافظت نمی‌کند. زندانیان بار‌ها تلاش کردند پنجره‌ها را با استفاده از مقوا ببندند، اما هر باری که خواستند این کار را بکنند نگهبانان زندان وحشیانه به اسرای فلسطینی یورش می‌برند و آنان را مورد ضرب و جرح قرار می‌دهند و اجازه این کار را نمی‌دهند.

شرایط تغذیه اسرای فلسطینی هم از لحاظ کیفیت و هم کمیت بسیار بد وکم است میزان غذایی که به ۱۲ اسیر فلسطینی داده می‌شد تنها برای ۴ نفر کفایت می‌کند بسیاری از زندانیان روی زمین می‌خوابند و از ابتدایی‌ترین وسایل مورد نیاز محروم هستند، زیرا تخت به اندازه کافی وجود ندارد. هر زندانی بیش از سه برابر ظرفیتش زندانی دارد و اسرای فلسطینی حق دارند روزی یک بار آن هم به مدت ده دقیقه و با استفاده از آب سرد استحمام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار