کد خبر: 1199148
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
پرواضح بود که با رفتار ضد و نقیض درویش دست‌آخر کار به اینجا می‌رسد. گل‌محمدی تلاش زیادی کرد که داستان درون‌خانواده و بی‌سروصدا حل و فصل شود، اما نه گوشزدهایش نتیجه داد و نه حتی نوتیس‌هایش. شاید به همین دلیل هم بود که تصمیم به استعفا گرفت.
دنیا حیدری

جوان آنلاین: پرواضح بود که با رفتار ضد و نقیض درویش دست‌آخر کار به اینجا می‌رسد. گل‌محمدی تلاش زیادی کرد که داستان درون‌خانواده و بی‌سروصدا حل و فصل شود، اما نه گوشزدهایش نتیجه داد و نه حتی نوتیس‌هایش. شاید به همین دلیل هم بود که تصمیم به استعفا گرفت.
درست یک روز قبل از رویارویی پرسپولیس با سپاهان در اصفهان بود که مدیرعامل پرسپولیس به انتقاد‌ها از سه تساوی پی‌درپی سرخپوشان واکنش نشان داد: «اینکه هواداران از پرسپولیس انتظار قهرمانی و پیروزی در تمام بازی‌ها را دارند یک بحث است و اینکه بعضی فرصت را مناسب دیده‌اند تا با تحریک و تهییج بیشتر، فضای هواداری و در کل خانواده پرسپولیس را برهم بریزند، موضوع دیگری است. برخی فرصت را مناسب دیده‌اند تا با استفاده از چالش کنونی پرسپولیس را وارد یک موج بی‌ثباتی کنند، مگر می‌شود کار‌های بزرگی را که این تیم و کادر فنی انجام داده است فراموش کنیم. می‌خواهند ذهن و روح تیم را به‌هم بریزند در حالی که بالا و پایین شدن برای هر تیم فوتبالی وجود دارد.»، اما نمایش درویش برای دفاع از بازیکنان و کادر فنی چندان پایدار نبود، چراکه تنها دو روز پس از دفاع جانبدارانه از سرخپوشان همگی را بابت نخستین باخت این فصل جریمه کرد، از بازیکنان گرفته تا کادر فنی! این در حالی بود که پرسپولیس طی ۲۰ بازی گذشته خود تن به شکست نداده بود و تا هفته نهم نیز تنها تیم بدون شکست لیگ بود. با وجود این باخت به سپاهان جریمه‌ای ۱۰ درصدی برای سرخپوشان به دنبال داشت، جریمه‌ای که اعضای هیئت مدیره نیز در جریان آن نبودند!
این آخرین تصمیم درویش مانند کشیدن کبریت در انبار باروت بود و اوضاع را چنان آشفته کرد که حالا مدیرعامل سرخپوشان برای آرام کردن جو دست به دامان وزیر ورزش شده است. مدیرعاملی که همواره مدعی بود جریانی درصدد ضربه زدن به پرسپولیس است، حالا با اندکی دقت می‌توان دریافت که سرخپوشان بیشترین ضربه را از درویش خورده‌اند.
خواسته‌های یحیی در فصل نقل و انتقلات به بهانه‌های مختلف از جمله بی‌پولی باشگاه و سقف بودجه برآورده نشد، اما در کمال ناباوری در شرایطی که سرمربی تیم به دنبال مهاجمی بود که با معیار‌های او در تیم همخوانی داشته باشد، مدیرعامل باشگاه به سلیقه خود در این زمینه دست به کار شد و یک مهاجم جذب کرد، آن‌هم بدون گرفتن نظر سرمربی و البته دستاویز قرار دادن سقف بودجه! مسائلی که باعث کدورت بین کادرفنی و مدیریت باشگاه شد، ولی دلخوری از درویش تنها به کادر فنی محدود نشد و داد بازیکنان نیز بار‌ها و بار‌ها از وعده‌های بی‌پایان درویش که هیچ یک عملی نمی‌شد درآمد، چراکه او از ابتدای فصل وعده پرداخت مطالبات بازیکنان را داده بود، اما وعده‌هایش همواره در حد حرف بود و این امروز و فردا کردن‌ها چند باری صدای تیم را درآورد و در نهایت جریمه ۱۰ درصدی باعث رسیدن کارد به استخوان تیم شد، به‌طوری‌که بازیکنان طی اقدامی غیرقابل تصور بیانیه‌ای علیه مدیریت باشگاه صادر کردند و به نوعی خواستار برکناری مدیرعاملی شدند که توانایی انجام هیچ کاری را ندارد.
درویش که مدیریتش در پرسپولیس همواره زیر سؤال بوده و مورد انتقاد، حتی در این مورد هم اصولی تصمیم‌گیری نکرد و به جای برگزاری جلسه هیئت رئیسه و گرفتن مصوبه اعضا، تنها به چند تماس تلفنی بسنده کرد که از بین تماس‌های انجام شده نیز تنها دو، سه نفر با تصمیم او به صورت ضمنی موافقت کردند. در واقع مدیرعامل سرخپوشان شخصاً و خلق‌الساعه تصمیم به جریمه تیم و کادر فنی گرفت، تصمیمی غیرمنطقی که تیم را در آستانه بازی حساس مقابل النصر به بدترین شکل ممکن به‌هم ریخت تا این ذهنیت به وجود آید که پرسپولیس هیچ نیازی به دشمن بیرونی ندارد تا زمانی که شخص درویش در این تیم تاخت و تاز می‌کند.
البته جریمه سرخپوشان تا قبل از گرفتن امضای سه تن از اعضای هیئت رئیسه به‌طور رسمی اعلام نشد، اما درویش به همین مقدار نیز بسنده نکرد و بعد از اعتصاب بازیکنان به نشانه اعتراض به تصمیم مدیریت باشگاه قصد انجام مصاحبه تند علیه سرمربی تیم را داشت که با مداخله اطرافیان منتفی شد و یحیی نیز برای آرام شدن موقتی جو از خیر مصاحبه علیه مدیرعامل گذشت، اما پرواضح است که کدورت‌های ایجاد شده بین تیم و مدیریت باشگاه به این سادگی‌ها حل و فصل نخواهد شد. شاید به همین دلیل هم هست که هر دو طرف دعوا سعی در دیدار با وزیر ورزش دارند. البته درویش چهارشنبه صحبتی کوتاه با کیومرث هاشمی داشت، اما قرار است طی روز‌های آینده جلسه‌ای مفصل با وزیر داشته باشد. جلسه‌ای که به نظر می‌رسد بیشتر برای حفظ جایگاه باشد تا حل و فصل اوضاع نابسامان تیمی که فصل گذشته سه جام قهرمانی کسب کرد، ولی از آنجا که هیئت مدیره نیز قرار است جلسه‌ای جداگانه با ورزیر ورزش داشته باشد باید دید کیومرث هاشمی می‌تواند آتش اختلافات را در پرسپولیس خاموش کند یا این تیم در میان شعله اختلاف‌نظر‌های داخلی همچنان خواهد سوخت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار