کد خبر: 1153249
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان ۱۱۵ میلیارد تومان هزینه شد که با راه‌اندازی آن از صادرات نفت خام جلوگیری می‌شود.
به گزارش جوان آنلاین به نقل از فارس، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز در آیین افتتاح مخازن توسعه انبارش مجتمع آبادان اظهار کرد: دور دوم سفرهای استانی دولت از مدتی قبل آغاز شده است. هفتمین سفر رییس جمهور به خوزستان در کمتر از ۱۸ ماه، بیانگر نگاه ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی، دولت و شخص رییس جمهور به استان خوزستان است.

وی افزود: استان خوزستان نه تنها پیشانی مقاومت نظام جمهوری اسلام ایران است بلکه معرف مقاومت برای جهان اسلام است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: استان خوزستان ویژگی‌های متنوعی همچون سرمایه انسانی قوی، مردم متعهد به آرمانهای امام و مقام‌معظم رهبری، معادن و ذخایر بزرگ نفتی و همچنین ارتباط با دریا است که این استان را ممتاز کرده است و به همین سبب رییس جمهور با نگاه ویژه به دنبال توسعه این استان است.

وی ادامه داد: در سفر اول رییس جمهور که در آن زمان عهده دار معاون اجرایی رییس جمهور بودم، مصوبات مطلوبی داشتیم.

سید صولت مرتضوی تصریح کرد: یکی از مشکلات استان خوزستان آب آشامیدنی بود که در دوره کوتاه، طرح انتقال پروژه آب غدیر با سرعت، دقت و ظرفیت ۱۰ میلیون مکعبی راه اندازی شد و مشکل کم آبی بالغ بر ۵۲ درصد جمعیت خوزستان را بر طرف کرد. 

وی اضافه کرد: طرح تصفیه ‌خانه فاضلاب خطوط انتقال از دیگر موضوعات و مصوبات بود که برای همه شهرهای خوزستان منابع زیادی تامین و پرداخت شد.

مرتضوی عنوان کرد: در شهرهای آبادان و خرمشهر که پیشانی استان خوزستان هستند مصوبات خوبی از جمله طرح توسعه این دو شهر با دستور اکید رییس جمهور در سفر نوروزی اسفند ۱۴۰۰، تصویب شد و دیروز منابع خوبی برای آن‌ها پیش بینی شد.

وی با اشاره به صرف اعتباری بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان برای راه اندازی این مخازن، ادامه داد: طرح‌های متنوعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی عهده‌دار است و اساس را بر تکمیل طرح‌های نیمه تمام گذاشتیم. طرح‌های ورزشی و درمانی ‌در دستور کار قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طرح‌‌های توسعه‌ای پاسارگاد به چند منظور مد نظر است. امکان انبارش و‌ صادرات مناسب از طریق بنادر، ایجاد ارزش افزوده و... که خوشبختانه در این مجموعه بزرگ وجود دارد. مجموعه ۲۰ هزارتنی به رغم اینکه از سنوات قبل آغاز شده بود با مشکل تامین منابع مواجه شد که در دور اول سفرها تکلیف شد تامین اعتبار شود و امروز شاهد به ثمر نشستن این طرح بزرگ هستیم.

وی ادامه داد: امکان عرضه مستقیم کالا برای این مجموعه در بورس مهیا شده است و‌ موضوع ارز آوری و صادرات آن‌ها مدنظر است.

سیدصولت مرتضوی گفت: با افتتاح این طرح بجای نفت خام محصول صادر می‌شود که کار بزرگی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار