کد خبر: 1151080
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۵
فریدون حسن

در روز‌هایی که اخبار تخلفات مالی باشگاه‌های فوتبال گوش زمین و زمان را کر کرده است و هر روز یک خبر جدید از افتضاح مالی باشگاه‌های بزرگ منتشر می‌شود، شنیدن خبر جریمه ۳۰۰ هزار دلاری فدراسیون فوتبال از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، آن هم به‌خاطر تقلب بسیار جالب توجه بود.
طبیعی است که از چنین فدراسیونی چنین باشگاه‌هایی هم بیرون می‌آیند و حاصل چنین ریاستی چنین مدیرانی می‌شود که تا دلتان بخواهد بیت‌المال‌خور باشند و بدون کوچک‌ترین نگرانی به زیاده‌خواری‌های خود ادامه دهند. طبیعی است که تا عرصه تنگ می‌شود باز هم دم از افزایش دستمزد‌ها و دریافت‌های آنچنانی‌شان بگویند؛ هیچ تعجبی ندارد. رئیس کل فوتبال در پاسخ به اینکه چرا ۳۰۰ هزار دلار جریمه شدیم به‌وضوح از تقلب در ارائه مدارک حرفه‌ای باشگاه‌ها حرف می‌زند و می‌گوید دیگر نباید تقلب کنیم؛ دقت کردید به همین راحتی!
مهدی تاج تأیید می‌کند که قبلاً تقلب صورت می‌گرفته، آن هم نه یک‌بار، بلکه چند بار. دقت کنید: «فدراسیون فوتبال کشورمان در سال ۲۰۲۰ به دلیل تقلب در صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های کشور از سوی ای‌اف‌سی به پرداخت جریمه نقدی ۱۲۰ هزار دلاری محکوم شده بود که ۴۰ هزار دلار آن پرداخت و ۸۰ هزار دلارش تعلیقی بود، اما به تازگی بار دیگر نامه‌ای از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ارسال شده که به دلیل تقلب، دوباره در بحث صدور مجوز حرفه‌ای ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار دلار دیگر به‌خاطر سال ۲۰۲۱ جریمه شده است.»
نکته جالب‌تر اینکه آقایان امیدی هم به پاسخ‌هایی که ارسال کرده‌اند، ندارند و این یعنی اینکه حتی ممکن است در ارسال همین پاسخ‌ها هم تقلب انجام داده باشند و حالا که دست‌شان برای همه رو شده، می‌گویند امیدی به بخشش و کم شدن جریمه نداریم و بدتر اینکه دیگر نباید تقلب کنیم. شاهد مثال هم حرف‌های مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال است که صراحتاً می‌گوید: «ما تا دیروز وقت  داشتیم جواب بدهیم که پاسخ هم دادیم، اما خیلی به شخصه امیدی به قبول این جواب ندارم و نباید دوباره تقلب کنیم.»
اوضاع و احوال فوتبال ایران ناخودآگاه این ضرب‌المثل را در ذهن تداعی می‌کند که «خانه از پای‌بست ویران است.» فدراسیون فوتبال خود به عنوان سردمدار تقلب و بیت‌المال‌خوری هر کاری که دلش می‌خواهد انجام می‌دهد و هیچ برخوردی هم در کار نیست، پس باشگاه‌ها نیز تا دلتان بخواهد در زیر سایه این تخلفات زیاد و گسترده هر کاری دلشان بخواهد انجام می‌دهند بدون اینکه نگران چیزی باشند. به هر حال زیردست به بالادستی نگاه و وقتی او مجوز تقلب را صادر می‌کند نباید از بقیه توقع قانونمداری داشت، به همین راحتی. پس به نظر می‌رسد انتظار درست شدن فوتبال و قرار گرفتن آن در مسیر راست انتظاری بیهوده باشد و تمام تلاش‌ها برای به‌خط شدن فوتبال بیشتر آب در هاون کوبیدن است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار