کد خبر: 998447
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
تیمی مشتکل از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا در حال بررسی امکان تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا با استفاده از الگو‌های سرفه هستند.
سرویس جامعه جوان آنلاین: گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران پژوهشی درباره امکانی برای تشخیص اولیه کرونا از نحوه سرفه افراد را در دست اجرا دارند.

هادی مرادی مسوول اجرای این طرح در دانشگاه تهران گفت: تیمی مشتکل از دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا به سرپرستی من و رشاد حسینی در حال بررسی امکان تشخیص ابتلای افراد به ویروس کرونا با استفاده از الگو‌های سرفه هستند.

*سابقه تشخیص بیماری اوتیسیم از روی گریه کودکان

وی ادامه داد: این پژوهش در ادامه طرح قبلی گروه هوش ماشین و رباتیک دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران درباره تشخیص بیماری اوتیسیم از روی گریه کودکان انجام می‌شود که پیش از این انجام شد و نتایج آن هم در حال تبدیل شدن به مقاله است.

مرادی یادآور شد: در حال حاضر ۲ دانشگاه بزرگ در امریکا و انگلیس هم در حال انجام این پژوهش هستند و در حال کسب تجربه برای اجرایی کردن آن هستند، انجام این کار در دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران از نظر انجام کار بومی و جمع‌آوری داده‌های بومی دارای اهمیت است.

مسوول اجرای این طرح در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه برای انجام این تحقیق نیاز به جمع آوری سرفه افراد سالم و بیمار داریم، از مخاطبان این خبر درخواست کرد صدای سرفه خود را برای این گروه پژوهشی ارسال کنند تا در جمع آوری صدای سرفه افراد عادی و بیمار در این تحقیق کمک کرده باشند.

وی گفت: کاربران می‌توانند با نصب یک برنامه اندرویدی صدای سرفه خود را برای ما ارسال کنند.

این برنامه از آدرس زیر قابل دریافت است.

https://ece.ut.ac.ir/documents/70819125/101191994/Cough-0.17-release.apk


چندی پیش دیلی‌میل گزارش کرد که محققان دانشگاه "کمبریج" برنامه‌ای جدید توسعه داده‌اند که صدای افراد هنگام سرفه کردن و نفس کشیدن را ضبط می‌کند تا به شناسایی افراد مبتلا به "کووید-۱۹" کمک کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار