کد خبر: 760885
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷
مدیرعامل قطار شهری اهواز خبر داد:
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری مترو اهواز با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.
عباس هلاکویی اظهار کرد: در حال حاضر شرایط اجرای پروژه‌های قطار شهری نسبت به گذشت بسیار تغییر کرده و همچنین بسیاری از ابزارآلات مورد نیاز این پروژه‌ها که در خارج از کشور برای ایران ساخته می‌شدند، اکنون در کشور قابل تولید هستند.

وی افزود: در سال‌های گذشته ساخت و ساز زیرزمینی در ایران نیز بومی شده است. در گذشته و ابتدای کار پروژه‌های قطار شهری، دستگاه‌های مورد نیاز برای حفاری زمین در دسترس نبود ولی اکنون تهران، کرج، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز و به تازگی کرمانشاه نیز مجهز به این دستگاه‌ها شده‌اند.

هلاکویی با اشاره به احتمال تغییر پیمانکار قطار شهری اهواز گفت: تعداد پیمانکاران در داخل کشور نسبت به گذشته چند برابر بیشتر شده است؛ بنابراین در صورت عدم همکاری شرکت کیسون با شرایط موجود در قرارداد سال 1385 و پایان همکاری با این شرکت، اولویت برای قرارداد جدید با چند پیمانکار داخلی است.

وی با اشاره به تاثیر رفع تحریم‌های ایران بر آینده پروژه مترو اهواز گفت: به تازگی شرکت‌های خارجی مختلفی برای همکاری اعلام آمادگی کرده‌اند. کارشناسان کشور ژاپن نیز به مدت 40 روز در ایران حضور داشتند و تمام امکانات را بررسی و ارزیابی کردند و کشورهای دیگر مانند چین و روسیه نیز برای ارزیابی به ایران سفر کرده‌اند. مجموع این شرایط می‌تواند پس از سال‌ها تحریم و مشکلاتی که برای قطار شهری اهواز پیش آمد، بر آینده مترو اهواز و چگونگی ادامه کار موثر باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز تصریح کرد: پیشرفت پروژه مترو اهواز بیشتر به همت مسئولان شهر اهواز و استان خوزستان بستگی دارد و لازم است شهرداری و شورای شهر اهواز و استانداری خوزستان با مشکلات موجود به شکل جدی مقابله کنند و موانع را کنار بزنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها