کد خبر: 1239443
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳
ویژه‌برنامه «روایتی از یک بیعت» با حاکمیت یک نگاه و تفکر نوآورانه مبتنی بر نیاز‌های رسانه‌ای مخاطبان در سپهر گسترده رسانه‌ای امروز تولید می‌شود و عوامل برنامه با همدلی خالصانه و به عشق اباعبدالله (ع) درجهت انتقال فرهنگ عاشورایی به مخاطب نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند.

جوان آنلاین: رادیو اقتصاد در ویژه برنامه «روایتی از یک بیعت»، خرده روایت‌هایی از بیعت در زمانه معاصر را انعکاس می‌دهد و نقش اعتقادات مذهبی و فرهنگ عاشورایی بر رفتار اقتصادی افراد روایت می‌شود، رفتار‌هایی که هر یک بیعتی است دوباره با امام آه و آب.

دکتر طاهره جولانی مدیر گروه کارآفرینی و کسب و کار رادیو اقتصاد در توضیح برنامه گفت: ویژه‌برنامه «روایتی از یک بیعت» با حاکمیت یک نگاه و تفکر نوآورانه مبتنی بر نیاز‌های رسانه‌ای مخاطبان در سپهر گسترده رسانه‌ای امروز تولید می‌شود و عوامل برنامه با همدلی خالصانه و به عشق اباعبدالله (ع) درجهت انتقال فرهنگ عاشورایی به مخاطب نهایت تلاش خود را انجام داده‌اند.

وی با اشاره به ساختار مستند نمایشی اظهار کرد: محور برنامه، روایت‌های داستانی از تجربه معنوی یک فعال اقتصادی است که به‌عنوان بانی تکیه و هیأت، اتفاقات خاص هر شب از مراسم عزاداری در تکیه را نقل می‌کند. مفهوم راهبردی مشارکت در پیشبرد اهداف و تاکید بر ابعاد اجتماعی دین محور جاری در تمام بخش‌های این مستند نمایشی است. همچنین در تمام این روایت‌ها فضیلت ماه محرم و اهمیت برپایی تکیه و سنت نذر نو به نو خاطر نشان می‌شود. این مستند نمایشی به روایتگری امیرحسین مدرسی تهیه و پخش می‌شود و سعی شده انتقال محتوا به مخاطب با فضاسازی مناسب در برنامه، انجام شود.

جولانی تصریح کرد: از ابتدای طرح برنامه حساسیت انتخاب آواها، نوا‌ها و موسیقی آیینی را مورد توجه قرار دادیم و درعین حال بر زیبایی شناسی ساختار و ریتم مناسب برنامه تاکید داریم. وی با بیان این موضوع که آیتم‌های برنامه در انسجام با داستان روایی و در یک فضای سیال به هم مرتبط شده‌اند، توضیح داد: بخش‌های برنامه با یک خط سیر واحد در موضوع و فرم با هم ارتباط دارند و موسیقی‌ها، نوا‌ها و مداحی‌های منتخب، حلقه‌های اتصال محتوا و فرم هستند. مدیر گروه کارآفرینی و کسب و کار ادامه داد: آیتم تاریخی برنامه، در یک قالب روایی و با زبانی جذاب و ادبی و مفاهیم به یادماندنی، با صدای فاطمه اسحاق تبار روزشمار وقایع محرم را مرور می‌کند؛ روایت‌های مستند از پیرغلامان بازاری به‌عنوان بانیان مالی مراسم عزاداری سالار شهیدان در تکیه هایشان پیش‌بینی شده است؛ همچنین در راستای شنیده شدن بیشتر صدای مردم، خاطرات یک هیئتی را طراحی کردیم که مستندی است از زمزمه‌های جوانان و افرادی که از خاطرات حضورشان در فضای مذهبی و راز و نیاز‌های خود حرف می‌زنند و تاثیر توکل و امید به خدا و اهل بیت در زندگی و کسب و کارشان را منعکس می‌کنند و پیشکسوتان صنوف خاطرات خود از برگزاری تکایای صنفی را بازگو خواهندکرد. سخنرانی‌های اندیشمندانه و مداحی‌هایی ویژه هم در خلال این روایت نمایشی به گوش خواهد رسید.

جولانی در پایان ابراز امیدواری کرد این اثر شنیداری با ساختاری متفاوت، مورد توجه مخاطبان دوستدار اهل بیت (ع) در این ایام قرار گیرد. این برنامه به تهیه کنندگی لیلا یگانه تا ۲۹ تیر هر روز ساعت ۱۳ از رادیو اقتصاد پخش می‌شود و بازپخش آن در ساعت ۲۰ خواهد بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار