کد خبر: 1239359
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
پس از یک دور از گفتگو‌های فشرده در قاهره، از امروز چهارشنبه نشستی چهارجانبه با حضور هیات‌های مصر، آمریکا، قطر و رژیم صهیونیستی در دوحه آغاز شد.

جوان آنلاین: مذاکرات آتش بس امروز چهارشنبه با مشارکت «ویلیام برنز» رئیس سیا و «دیوید برنیا» رئیس موساد در دوحه برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از العربی الجدید، روز گذشته یک منبع مصری گفت که مقامات مصر، آمریکا، قطر و رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در دوحه برای گفتگو درباره توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه، گرد هم خواهند آمد.

این منبع آگاه همچنین اعلام کرد که مذاکرات آتش بس با تلاش‌های هیأت امنیتی مصر برای نزدیک کردن دیدگاه طرف‌های مذاکره کننده به یکدیگر، همچنان در قاهره ادامه دارد. وی اظهار کرد که مذاکرات در زمینه آتش بس امروز چهارشنبه در دوحه و روز پنج‌شنبه در قاهره، از سرگیری خواهد شد.

هیأت آمریکایی به ریاست ویلیام برنز روز گذشته (سه شنبه) برای آغاز دور جدید مذاکرات و گفتگو با هیأت امنیتی مصر وارد قاهره شده بود. همزمان با این سفر، رونین بار رئیس شاباک در همان روز وارد قاهره شد و پس از مذاکرات با هیأت آمریکایی و مقامات مصری در زمینه مسائل اختلافی در ارتباط با توافق تبادل اسرا و آتش بس در غزه، قاهره را ترک کردند.

درهمین ارتباط، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، با میانجی‌گران تماس‌هایی داشت و درباره پیامد‌های فاجعه آمیز تحولات غزه و رفح به آن‌ها هشدار داد و اشاره کرد که این تحولات ممکن است روند مذاکرات را به نقطه صفر بازگرداند.

در همین راستا، جهاد طه سخنگوی رسمی جنبش حماس، روز گذشته در بیانیه‌ای تاکید کرد: «حماس در جریان مذاکرات آتش بس از اصول خود نمی‌گذرد و از ارائه هر خدمتی به ملت و مقاومت دریغ نمی‌ورزد.»

وی در ادامه گفت: مذاکراتی درباره این مسائل در حال برگزاری است و امیدواریم طرف صهیونیستی در این مذاکرات جدیت داشته باشد و به تعهدات خود پایبند بماند.

گفتنی است منابع آگاه پیش از این اعلام کرده بودند که موضوع آزادی اسرای فلسطینی بالای ۱۵ سال اسارت و عقب نشینی نظامیان صهیونیست از محور فیلادلفیا در جنوب نوار غزه از موضوعات اختلافی باقی مانده میان دو طرف است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار