کد خبر: 1239315
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۶
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: فرصت بسیار خوبی است برای جمهوری اسلامی ایران که روابط با کشورهای بریکس را توسعه دهد. یکی از موضوعات مهمی که در بریکس است سیستم‌های پولی و مالی مستقلی است که جدا از بقیه سیستم‌های بین‌المللی وجود دارد.

جوان آنلاین: محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از عزیمت به اجلاس بریکس گفت: سال گذشته ایران به همراه سه کشور دیگر عضو بریکس شد که مجموعاً ۹ کشور که بیشتر قدرت‌های نوظهور هستند در بریکس عضویت رسمی پیدا کرده‌اند. اولین حضور رسمی ما در این مجمع است.

به گزارش فارس،‌ وی افزود: مجمع پارلمانی برای تقویت چندجانبه گرایی و ازیک‌طرف دیگر برای مسائل توسعه‌ای و امنیت جهانی است.

قالیباف گفت: روسیه یک ابتکاری را به خرج داده است. یک نشست دیگری هم‌زمان بعدازاین نشست با کشورهای آسیای میانه مثل قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان، بلاروس و تانزانیا دعوت شده‌اند تا در نشست آی پی یو شرکت کنند در واقع دو اجلاس برگزار می‌شود.

وی افزود: بریکس در همه زمینه‌ها فعالیت دارد. در همین سالی که ریاست بر عهده روسیه است بیش از ۲۵۰ نشست کارشناسی در حوزه‌های مالی، پولی اقتصادی، مسائل فرهنگی و اجتماعی برقرار می‌شود.

قالیباف ادامه داد: فرصت بسیار خوبی است برای جمهوری اسلامی ایران که روابط با کشورهای بریکس را توسعه دهد. یکی از موضوعات مهمی که در بریکس است سیستم‌های پولی و مالی مستقلی است که جدا از بقیه سیستم‌های بین‌المللی وجود دارد که نام آن پی است که کشورها می‌توانند با هم تبادلات مالی داشته باشند.

وی گفت: در کنار این نشست ارتباط دوجانبه با روسیه هم داریم. نشست ویژه‌ای هم با آقای ویاچسلاو ولودین در این زمینه خواهیم داشت.

قالیباف بیان کرد: طبیعتاً با بقیه کشورهای بریکس هم علاوه بر نشست مجمع بریکس دیدارهای دو جانبه هم خواهیم داشت. بریکس، شانگهای و اوراسیا سه گروه اقتصادی و تجاری هستند. ایران و روسیه دو کشوری هستند که توافقات راهبردی داشتند. راهبرد ما یک سیاست دائمی و همه‌جانبه است. در کریدور شمال و جنوب در سال ده‌ها میلیون تن کالا می‌تواند از کشورمان جابه‌جا شود که یک فرصت استثنایی برای ما است.

وی اظهار کرد: یکی از اهدافمان در این نشست آن است که بتوانیم تلاش کنیم خیلی از توافقات را پیگیری و آن را به ثمر برسانیم. نشست‌هایی هم در موضوعات مثل تروریست، پول‌شویی و مناقشات منطقه‌ای در دستور کار این نشست است.کشورهای بریکس دارای جمعیت قابل‌توجهی در حوزه مصرف و نقش قابل‌توجهی در تولید دارند.

قالیباف تأکید کرد: طبیعتاً این نشست‌ها از فشار کشورهای غربی جلوگیری خواهد کرد.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرداد
|
Germany
|
۱۸:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
0
0
با سلام.
منظور کدام سیستم معاملاتی هست!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار