کد خبر: 1239011
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
وزیر اقتصاد:
وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم برای تحول در نظام مالیاتی کشور، گفت: با هوشمندسازی نظام مالیاتی، فعالیت‌های سودجویانه مالیاتی با اشراف بر داده‌محوری قابل شناسایی شده است و این فعالیت‌ها به حداقل خواهد رسید.

جوان آنلاین: سید احسان خاندوزی امروز سه‌شنبه در آیین افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی با مشارکت دانشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و شرکت دانش بنیان و افتتاح ارائه خدمات مالیاتی در دفاتر پیشخوان خدمات دولت، اظهار داشت: حرکت به سمت داده‌محوری شروع شده که امیدواریم این روند استمرار یابد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به افتتاح آزمایشگاه داده‌کاوی مالیاتی گفت: این آزمایشگاه برای استفاده کاربران و پژوهشگران جهت تحلیل داده‌ها اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای اجرای این آزمایشگاه‌ها در وزارت اقتصاد با مقاومت‌های زیادی روبرو بودیم که اکنون با رعایت اصل محرمانگی این دسترسی را برای پژوهشگران و شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.

خاندوزی با اشاره به اینکه اطلاعات برای تحلیل‌ها موردنیاز شرکت‌های دانش بنیان است، گفت: هوشمندترین و برترین شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به دستگاه‌های کشور در حکمرانی و تصمیم‌گیری کمک کنند.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان را می‌توان در قالب قراردادها و اجرای طرح‌های فناورانه به رسمیت شناخت؛ همچنین انتظار داریم دولت چهاردهم نیز تعاملات سازنده‌ای بین دولت و دانش و پژوهش کشور را با سرعت بیشتری ادامه دهد.

وی به اصل شفافیت در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: شرکتی در زیرمجموعه‌های دولتی نداریم که داده‌های آنها ارایه نشده باشد مگر جز چند شرکت که اطلاعات آنها محرمانه است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار