کد خبر: 1238657
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در قالب کتاب «مقاومت و پیشرفت» منتشر شد
کتاب مقاومت و پیشرفت با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در هیئت‌های مذهبی با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم رونمایی شد. 

جوان آنلاین: کتاب «مقاومت و پیشرفت» شامل ۱۰ قطعه منتخب ماه محرم ویژه هیئت‌های عزاداری ماه محرم با حضور رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی رونمایی شد
کتاب مقاومت و پیشرفت با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در هیئت‌های مذهبی با حضور حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی و حجت الاسلام علی تقی‌زاده رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم رونمایی شد. 
باباخانی درباره این کتاب گفت: جمعیت قابل‌توجهی از هیئت‌های مذهبی و مخاطبان آن‌ها و همچنین مسئولان هیئت‌ها و مداحان می‌توانند این آیات را حفظ کنند و با مفاهیم این آیات انس بگیرند که در نتیجه به مرور زمان این آیات در زندگی جاری می‌شود. 
به گفته باباخانی بیش از ۵۰ هزار هیئت در سراسر کشور در ایام ماه محرم به ویژه دهه اول این ماه به عزاداری می‌پردازند و سخنرانان و مبلغان می‌توانند مفاهیم آیات موردنظر را برای عزاداران توضیح دهند. 
در مقدمه این کتاب که از سوی انتشارات تلاوت چاپ شده، آمده‌است: این نوشتار به عنوان یک منبع کمکی برای برگزاری کرسی‌های تلاوت تدبری قرآن کریم در ابتدای جلسات عزاداری ایام محرم تهیه شده‌است و با محوریت ۱۰ قطعه از برخی سوره‌های قرآن با خط محتوایی مقاومت و پیشرفت، یک محتوای منسجم و کامل را به مخاطب ارائه می‌کند. برای هر قطعه توضیحاتی ذکر شده‌است. این توضیحات با توجه به ارتباط لفظی و ادبی آیات هر قطعه با یکدیگر و همچنین ارتباطی که هر آیه با مجموعه سایر آیات سوره دارد، استخراج شده که در واقع حاصل نگاه منسجم و متدبرانه به ساختار این سوره است. 
در بخشی دیگر از کتاب آمده‌است: با توجه به جنگ غزه که مقام معظم رهبری فرمودند «امروز مسئله بزرگ دنیای اسلام مسئله غزه است» و عملیات موفقیت‌آمیز وعده صادق که مصداقی از زندگی با آیه‌های قرآن کریم در کلان کشور بود و شاهد برکات آن بودیم، پرداختن به آیات قتال، جهاد، سنت‌ها و وعده‌های نصرت الهی در قطعیت پیروزی و تطبیقش با عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق بسیار مؤثر خواهد بود. 
نخستین قطعه منتخب با عنوان «هستیم بر آن عهد که بستیم» به آیات ۲۱ و ۲۴ سوره احزاب اختصاص دارد. دومین قطعه شامل آیات ۳۵ تا ۳۷ سوره نحل است که به لزوم مرزبندی با ستمگر می‌پردازد. آیات ۴۶ و ۴۷ سوره نساء به عنوان سومین آیات محوری با عنوان قیام‌لله، هزینه دادن و ترک منافع شخصی، لازمه مقاومت مطرح شده‌است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار