کد خبر: 1238506
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
مصادف با اولین روز از ماه محرم، ماه حزن و اندوه شیعیان، گنبد بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحجج (ع) به نشانه عزاداری، به رنگ مشکی درآمده و صحن و سرای رضوی، حال و هوایی غم‌بار و ماتم‌زده به خود گرفته است.

جوان آنلاین: پرچم‌های سیاه عزای حسینی در اهتزازند و نغمه‌های حزن‌انگیز مداحی در فضای روحانی حرم طنین‌انداز شده است.

دل‌های عاشقان و دلدادگان به خاندان عصمت و طهارت (ع) در غم فراق یگانه سلاله پاک ائمه اطهار (ع) به سوگ نشسته و اشک ماتم از چشمانشان جاری است.

به همین مناسبت، برنامه‌های عزاداری متنوعی در حرم مطهر رضوی تدارک‌دیده‌شده است تا زائران و مجاوران این بارگاه قدسی، با حضور در این مراسم، ارادت و عشق خود به ساحت مقدس امام حسین (ع) و یاران باوفایش را به نمایش بگذارند.

از جمله این برنامه‌ها می‌توان به قرائت قرآن، مداحی و مرثیه‌خوانی، سخنرانی‌های مذهبی و برپایی مجالس عزاداری در رواق‌ها و صحن‌های مختلف حرم اشاره کرد.

 بدون شک، حضور در حرم امام رضا (ع) در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، فرصتی مغتنم برای تزکیه نفس، تهذیب روح، و پیوند عمیق‌تر با اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود و زائران با حضور در جوار ضریح نورانی امام رضا (ع) و نجوا با آن امام همام، از ایشان برای تعجیل در فرج حضرت ولی‌عصر (عج) و رفع مشکلات و گرفتاری‌ها دعا خواهند کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار