کد خبر: 1237821
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۳
«یحیی السنوار» رهبر حماس در غزه به خاری در چشم صهیونیست‌ها تبدیل شده و به خوبی از تمام جزئیات امور آگاه و در ارتباط دائم با رهبران حماس در داخل و خارج از غزه است.

جوان آنلاین: السنوار با گذشت حدود ۹ ماه از جنگ، به گره کوری برای اسرائیل تبدیل شده است.

برخی منابع به این رسانه گفتند: السنوار با وجود دور بودن از انظار، به رایزنی با مقامات حماس در داخل نوار غزه و خارج آن ادامه می‌دهد و از جزئیات ریز و درشت اوضاع به ویژه آنچه مربوط به مذاکرات مربوط می‌شود، به خوبی آگاه است.

این منابع افزودند: السنوار در گذشته بارها با رهبران حماس به شکل مستقیم در لحظات سرنوشت ساز نزدیکی به توافق در آستانه دستیابی به توافق رایزنی کرده است. وی همچنین پس از شهادت فرزندان «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس، با وی به طور مستقیم تماس گرفته است.

منابع یادشده اعلام کردند: حلقه محدودی که در نهایت از دو یا سه نفر فراتر نمی‌رود، از مکان السنوار باخبر و حلقه وصل او با رهبران حماس در داخل و خارج هستند. السنوار شهادت را به تبعید ترجیح می‌دهد. خواسته وی، برآورده شدن شروط مقاومت یا شهادت است و این گزینه بیشتر رهبران حماس است.

این منابع بیان کردند: السنوار در حالی که شخصیت بسیار جدی و قاطعی دارد، بسیار اجتماعی و شوخ طبع است. وی به تبعید و خروج از غزه فکر هم نمی‌کند. او به علت بودن در زندان های اسرائیل به مدت طولانی، از تحرکات اسرائیلی‌ها آگاه است.

الشرق الاوسط نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امید زیادی به رسیدن ارتش خود به السنوار برای دستیابی به پیروزی مورد نظر دارد؛ اما تاکنون شکست خورده و السنوار گره ای برای اسرائیل مانده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی، السنوار را «مغز متفکر» عملیات طوفان الاقصی ارزیابی کرده و وی را در لیست ترور خود قرار داده است. ترور السنوار به یکی از مهمترین اهداف جنگ رژیم صهیونیستی تبدیل شده و سازمان جاسوسی این رژیم تاکنون تلاش زیادی برای پیدا کردن ردی از وی انجام داده اما در این راه ناکام مانده است. رژیم اشغالگر در حالی به دنبال ترور رهبران مقاومت فلسطین است که جنگ علیه نوار غزه باعث تربیت نسل جدیدی از رهبران مقاومت شده که بسیار قوی تر از نسل گذشته هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار