کد خبر: 1236981
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
تیم‌ها در فوتبال دنیا به هم نزدیک شده‌اند و این مسئله را در یورو ۲۰۲۴ هم می‌بینیم. باید کاری بنیادی و علمی در تیم‌های بزرگ انجام شود. غیر از قرقیزستان نمی‌توانیم تیم دیگری را به راحتی ببریم و قطر، ازبکستان، امارات و حتی کره‌شمالی هم برای ما خطرناک هستند.
مسعود اقبالی

 جوان آنلاین: گروه ایران در سومین مرحله مقدماتی جام جهانی در ظاهر آسان است، اما نباید فراموش کنیم که از لحاظ مهره‌ای وضعیت خوبی نداریم و تیم ملی ایران در مقطع فعلی، کیفیت فنی پایین‌تری نسبت به دوران سرمربیگری کارلوس کی‌روش دارد. 
تیم‌ها در فوتبال دنیا به هم نزدیک شده‌اند و این مسئله را در یورو ۲۰۲۴ هم می‌بینیم. باید کاری بنیادی و علمی در تیم‌های بزرگ انجام شود. غیر از قرقیزستان نمی‌توانیم تیم دیگری را به راحتی ببریم و قطر، ازبکستان، امارات و حتی کره‌شمالی هم برای ما خطرناک هستند. تیم ملی ایران میانگین سنی بالایی دارد و شانس ما برای اینکه به‌عنوان یکی از دو تیم برتر گروه A صعود کنیم، ۵۰ - ۵۰ است. با توجه به کیفیت رقبا باید خیلی مراقب باشیم. امیر قلعه‌نویی هم احساس خطر کرده و می‌داند اگر کاری بنیادی انجام ندهیم، این حریفان برای ما مشکل‌ساز می‌شوند. مهره‌های جانشین مثمرثمری نداریم که جایگزین ملی‌پوشان فعلی شوند و تعیین‌کننده باشند. با این شرایط، فرگوسن و کلوپ هم نمی‌توانند کار خاصی انجام دهند، مگر اینکه تفکر و شیوه بهتری را در پیش بگیریم. اگر به عنوان یکی از دو تیم برتر صعود کنیم، فاصله زمانی زیادی تا جام جهانی ۲۰۲۶ خواهیم داشت و می‌توانیم تا آن زمان، پنج یا شش بازیکن جوان مستعد به تیم ملی تزریق کنیم. بازیکنان این تیم در چند دوره جام جهانی شرکت کرده‌اند و انگیزه لازم را ندارند. تفاوت کیفیت طارمی، آزمون و جهانبخش در اروپا نسبت به تیم ملی نشان می‌دهد انگیزه لازم در آن‌ها دیده نمی‌شود. 
کادر فنی باتجربه‌ای در تیم ملی حضور ندارد. این مربیان، بازیکنان تیم ملی بودند که قلعه‌نویی کنار خود جمع کرده است. آن‌ها بازیکنان خیلی مهمی بودند، اما مربیگری با بازی کردن متفاوت است. شما در باشگاه می‌توانید یک تاکتیک را با تمرینات مستمر جا بیندازید، اما بازیکن در تیم ملی باید اصول دفاع و حمله را بلد باشند و مربی تیم ملی فقط یک سبک بازی را در زمین پیاده می‌کند. مربی در اینجا نقش زیادی ندارد و همه چیز به بازیکنان مربوط می‌شود. تصور می‌کنم کار قلعه‌نویی سخت است و باید دقیق و منطقی پیش برود. 
*کارشناس فوتبال

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار