کد خبر: 1236519
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
در قالب روایتی از زندگی شهید خان‌طومان
شهید حجت‌الاسلام مجید سلمانیان بعد از گرفتن دیپلم وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) کرج شد. سال اول را در این حوزه بود، سال دوم را در حوزه علمیه قائم (عج) چیذر تهران ادامه داد.

جوان آنلاین: کتاب «اردیبهشت اتفاق افتاد»، روایتی از زندگی روحانی مدافع حرم شهید مجید سلمانیان چاپ و راهی بازار نشر شد. 
 کتاب «اردیبهشت اتفاق افتاد»، روایتی از زندگی روحانی مدافع حرم شهید مجید سلمانیان به قلم فائزه طاووسی و از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد. 
شهید حجت‌الاسلام مجید سلمانیان بعد از گرفتن دیپلم وارد حوزه علمیه امام جعفر صادق (ع) کرج شد. سال اول را در این حوزه بود، سال دوم را در حوزه علمیه قائم (عج) چیذر تهران ادامه داد. چند سالی در چیذر درس خواند، بعد هم به حوزه علمیه آیت‌الله بهجت در قم برای ادامه تحصیل رفت. فعالیتش در بسیج را از دوران دبستانش در پایگاه بسیج شهید غروی شروع کرد. برای تدریس اخلاق و علوم سیاسی در دانشگاه صنعتی شاهرود از قم به شاهرود رفت و چهار سالی در آنجا ماند. 
سلمانیان، روحانی مبلغ و جوان دست و دلبازی بود که در مناطق جوادیه تهران، فردیس، کرج، شهرستان‌های فسا و داراب استان فارس، منطقه مغان اردبیل و شاهرود به تبلیغ دینی پرداخته بود. سال ۱۳۹۳ از طریق حوزه نمایندگی نیروی قدس تهران، بعد از گذراندن دوره آموزشی در یزد و کرمانشاه به سوریه اعزام شد. بعد از مدتی که در تیپ زینبیون بود به فاطمیون پیوست و در نهایت در روز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵ در منطقه خان‌طومان با اصابت گلوله به شهادت رسید. به علت محاصره بودن خان‌طومان، پیکر شهید سلمانیان بعد از چهار سال به آغوش خانواده‌اش بازگشت. 
کتاب «اردیبهشت اتفاق افتاد» حاصل بیش از ۸۰ ساعت مصاحبه و ساعت‌ها گفت‌وگوی مجازی برای ثبت جزئیات وقایع زندگی شهید سلیمانیان است. روایت کتاب از لحظه تولد تا شهادت، بین مادر و دوستانش آغاز می‌شود و در ۱۷ فصل، دوران کودکی تا نوجوانی، اعزام، شهادت و رجعت پیکر شهید روایت می‌کند. ضمیمه انتهایی کتاب، روایت‌های سردار حمیدرضا رستمیان از آغاز مأموریت یگان ویژه ۲۵ کربلای مازندران تا روز ۳۱فروردین‌ماه ۱۳۹۵ در جبهه خان‌طومان و درگیری دو روزه در این منطقه است.

برچسب ها: فاطمیون ، اردیبهشت ، نشریه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار