کد خبر: 1236495
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
لذت فوتبال صبحگاهی با «کوپا»
هرچند برزیل در اولین گام مقابل کاستاریکا به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد، اما قهرمان جام جهانی همچنان قدرتمندانه می‌تازد و ظاهراً حریفی برای آن‌ها پیدا نمی‌شود.
فریدون حسن

جوان آنلاین: در روز‌هایی که بازار فوتبال با رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ داغ است و فوتبال اروپا با نمایش‌های دلپذیر سطح بالای خود را به نمایش می‌گذارد، مسابقات کوپا‌آمه‌ریکا هم آغاز شده است. رقابت‌هایی که برای اولین بار خارج از امریکای جنوبی و در امریکا برگزار می‌شود، مسابقاتی با هنرنمایی ستارگان آلبی‌سلسته و نمایش جذاب و دیدنی سلسائو. 
هرچند برزیل در اولین گام مقابل کاستاریکا به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل دست پیدا نکرد، اما قهرمان جام جهانی همچنان قدرتمندانه می‌تازد و ظاهراً حریفی برای آن‌ها پیدا نمی‌شود. آرژانتین با هدایت اسکالونی و رهبری مسی در داخل زمین بازی‌ها را قدرتمندانه آغاز کرد؛ ابتدا کانادا را قربانی کرد و بامداد دیروز اصلی‌ترین رقیب گروه، یعنی شیلی را هم شکست داد تا نشان دهد اسبش را برای دومین قهرمانی پیاپی در کوپا زین کرده است. البته برتری مقابل شیلی جنبه انتقامی هم داشت، چراکه شیلی دو بار آرژانتین را از رسیدن به قهرمانی کوپا محروم کرده بود. 
اما جدای از موفقیت تیم در دو بازی اخیر درخشش فوق‌تصور لیونل مسی در کوپا باعث شده باز هم نگاه‌ها به سمت فوق‌ستاره معطوف شود. البته مسی در جریان بازی مقابل شیلی آسیب دیده و موج نگرانی را در اردوی تیم و هواداران به راه انداخته است. اواسط نیمه اول بازی، مسی به وضوح پای راست خود را می‌کشید و دو بار هم نگاهی به نیمکت انداخت و در نهایت به کنار زمین رفت تا توسط پزشک تیم ملی این کشور مورد معاینه و درمان قرار بگیرد. هرچند مسی تا پایان بازی در زمین ماند و موقعیت گلزنی هم داشت، اما نگرانی‌ها به اوج رسیده و حالا این احتمال وجود دارد که با قطعی شدن صعود آرژانتین از گروه، اسکولانی در بازی آخر مقابل پرو که جنبه تشریفاتی دارد به او استراحت بدهد. 
سرمربی آرژانتین بعد از برتری تیمش مقابل شیلی گفت: «حقیقت این است که این بازی آسان نبود و در آخرین لحظات برنده شدیم، چون شرایط بازی به این شکل پیش رفت، اما این تیم همیشه به خودش باور داشته و حتی در ۱۰، ۱۲ دقیقه پایانی فشار بیشتری برای حمله به حریف آورد.» 
اسکولانی با اشاره به احتمال استفاده از سیستم چرخشی در دیدار برابر پرو گفت: «فکر می‌کنم منصفانه است بازیکنانی که در این دو بازی حضور نداشتند در بازی بعدی به میدان بروند، چون من باید عملکرد آن‌ها را ببینم و آن‌ها هم شایسته این فرصت هستند. این تیم هرگز تسلیم نشده و همیشه به تلاش ادامه داده است. ما فوتبال خودمان را بازی می‌کنیم و اگر شرایط سخت شود هم باید ادامه دهیم.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار