کد خبر: 1236226
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۶
در مناظره چهارم علیرضا زاکانی نظرات خود را در حوزه سیاست داخلی بیان کرد.

جوان آنلاین: نامزد انتخابات ریاست جمهوری در چهارمین مناظره انتخاباتی که با موضوع سیاسی و ایران در جهان امروز امشب دوشنبه برگزار شد، گفت: ما در یک کتاب به عنوان سیاست خارجی ایده محور مبنی بر سیاست منزلت طلبانه ایده های خود را مشخص کردیم.

به گزارش برنا، وی ادامه داد: چهارچوب مشخص و استفاده از ظرفیتهای ملی، منطقه ای جایگاه جدیدی برای ایران به ثبت برسانیم، سیاست ما بر سه چیز است اول کلام امام، که مردم آن را قبول دارند ؛ کشور اکنون در دوران گذار است جهان دچار تغییر شده با مدلهای سوخته نمی توان جایگاه درستی برای کشور ایجاد کرد.

زاکانی افزود: ما ۵ گام را تعریف کردیم ابتدا کرامت انسانی، در جهان امروز وقتی از ازادسازی قدس و مظلومیت فلسطین میگید این حرف در خود امریکا خریدار دارد.دوم ارتقا منزلت ایران باید حصاری که دور ایران کشیدن شکسته شده و سیانمایی که از کشور ترسیم شده باید شکسته شود؛ بهترین روش برای این کار ایرانیان خارج از کشور هستند.

زاکانی افزود: استفاده از ظرفیت ها منطقه ای؛ ما فرصت های خوبی داریم به زعم دشمنان قدرت برتر هستیم، به ویژه چیزی با اتفاقی که در وعده صادق صورت گرفت و معادلات منطقه تغییر کرد.

وی ادامه داد: چهارم دیپلماسی اقتصادی، ما باید دیگران را به خدمات کشور خود وابسته کنیم به جای اینکه به دیگران وابسته شویم وقتی ۳۶ کشور برای انتقال بار به شما نیاز دارند باید استفاده کنیم.عضویت در بریکس و شانگهای که ارزوی یک عده ای بود در دولت شهید ریسی صورت گرفت.

وی افزود: دیپلماسی اقتصادی نیاز به بستر سازی و تحول در وزارت خارجه نیاز دارد،با ایده محوری و منزلت جویی باید مسیری برویم با رهنمودهای رهبری و تکیه بر مردم از ظرفیت استفاده کنیم.

خیانت کرسنت دستپخت خاتمی و زنگنه و روحانی است

در قسمت دوم مناظره زاکانی گفت: چون برنامه نداریم هر حرفی میزنیم بعد من مجبور می شوم حرفهایی بزنم که بعدا خجالت زده بشوم پس خودتان من را مجبور کردید.

وی ادامه داد: روحانی گفت عزت را به پاسپورت بر میگردانم اما ۶۴ دانشجو از نروژ اخراج شدند بنزین به هواپیما ظریف وزیر خارجه ندادند، نوجوان ایرانی در فرودگاه امریکا دستبند زدند تمام اینها به خاطر این است که سیاسات خارجی ما با عزت نیستیم.

وی با خواندن بخشی از مصاحبه ظریف در خصوص عدم اجرای تعدات امریکا در برجام گفت: مشکل ما مردم ، جریان تحریف است تا انجا که کل تاریخ را تغییر می دهند.

زاکانی افزود: واکسن کرونا که ظریف و رییس جمهو ر قبلی اینقدر نگرانی در مورد ان دارند و بیانیه می دهند پس چرا در مورد این نامه ظریف به رئیسی که امضا دارد حرفی نمی زنند، چرا به مردم دروغ میگوید.

وی افزود: عملکرد من در کمیسیون برجام مشخص است اتفاقا در این کمیسیون اقای پزشکیان بودند و ولی برجام را نخواندند اما اظهار نظر می کردند به او گفتم چرا اظهار نظر میکنید گفتن به اطلاعات دیگران اطمینان کردیم.

وی با انتقاد از تحریف اظهارات خود گفت: رهبری با مذاکره مخالف نبودن با برجام مخالف بودن بعد هم در دیدا با دانشجویان گفتند که در برجام خطوط قرمز نظام رعایت نشد.

گزارشات مجلس را با حضور ظریف بخوانید ، میگوید نشد نشد، چرا دروغ میگید ، اینها ثبت تاریخ شده؛ یک عده نمی خواستند مردم بفهمند ؛ بعدها وندی شرمن خندید گفت شما انگلیسی بلد نیست ما نوشته بودیم تعلیق موقت، نه تعلیق دائم

وی ادامه داد: ما وظایف خود را انجام دادیم اما انها انجام ندادند.ریسی توانست پولهای ما را ازاد کند.اقایان در مورد چین گفتند تو همین تحریم ها ۲ میلیارد دلار قرار داد نوشتم.در مورد کرسنت من مدعی هستم ، در sfo اسناد را از دفتر پزدان پناه در اورند، کرسنت دستپخت خاتمی است کسی که به او افتخار میکنید دبعد از ان زنگنه و روحانی است که منافع کشور را به ثمن بخش دادند.

حاضرم همین فردا با خاتمی و زنگنه و روحانی درباره کرسنت مناظره کنم

زاکانی در نوبت سوم مناظره خطاب به پزشکیان گفت: اقای پزشکیان ما یک کارنامه داریم که ۱۰۰ درصد درست درامده است در کمیسیون برجام من دو طرف ماجرا را دعوت کردم ، یعنی هم ظریف امد و هم جلیلی ، شمخانی و عراقچی هم امدند حرف همه را شنیدیم، از دانشگاه هم حقوقدان های دو طرف را اوردیم در نتیجه جمع بندی که کردیم ۱۰۰ درصد درست درامد حالا این که درست امده غیر کارشناسی است.

وی ادامه داد: دوم ناظر به اتش زدن سفارت من نمی دانم چه کسی را می گویند این اقایان یا افرادی که از سفارت خونه بالا رفتند را میگویند که من به عمرم هیچ وقت تایید نکردم.

وی ادامه داد: مردم عزیز این آقایان با اظهارات تهی دنبال رای هستند، دفعه پیش رفاقتی گفتم نمیگذارم ریس جمهوری شوی، الان هم با استدلال و منطق می گویم.

زاکانی تصریح کرد: انهایی که برجام را نخواندن و در مورد ان اظهار نظر کردند باید به خدا جواب بدهند.من بزرگترین حزب راه انداختم با ثبت ۲۷۰ شعبه در وزارت کشور، در خصوص تشکل های دانشجویی هم فعالیت من مشخص است.

وی افزود: نمی شود سر مردم کلاه گذاشت ،در سیاست خارجی عملکرد من در ۳۳ ماه هم مشخص است در بروکسل و در چین مشخص است چه دستاوردهایی داشتیم.

زاکانی در خصوص کرسنت گفت: از پورمحمدی این صحبتها بعید بود، در دوران خاتمی بزرگترین خسارت ها به کشور وارد شده توتال، استات اویل و کرسنت من در مستند زالو گفتم چه کسانی خیانت کردند در جلسه رای اعتماد زنگنه گفتم الان در موقعیت پیروزی هستیم روحانی گفت زنگنه نباشد دو ماه هم نمی توانم وزارت نفا را اداره کنیم ظریف گفت ۲ هفته ای مشکل را حل می کنم اما دیدیم، به پرداخت ۵۳ میلیارد دلار عدم نفع، یک ۱۸ میلیارد و یک ۱۳ میلیارد دلار محکوم شدیم از آن طرف با بوتاش ترکیه ضرر کردیم من تعجب می کنم شما چطور روتون می شود حرف بزنید من حاضرم همین فردا با خاتمی روحانی ، زنگنه صحبت یا مناظره کنم من همین ها را در دادگاه ثابت کردم ملت نمی گذاریم حق شما را به یغما ببرند.

وی در بخش چهارم این مناظره اظهار داشت: ما هیچ راهی نداریم جز اینکه مشارکت کنیم هم مردم را شریک ثروت کشور کنیم و هم امانتدار مردم باشیم و در سیاست دور مردم دیوار نکشیم اقوام و مذاهب و ادیان را در مقابل هم قرار ندهیم این گل و بوستان که در کشور وجود دارد را بپذیریم . همه ایرانی‌ها با هر سلیقه و شرایطی عزیز هستند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: نگاه ما این است که همه اقوام، مذاهب و ادیان رسمی کشور عزیز هستند لذا ما نمی‌خواهیم دیوار بکشیم اما دوستان علاقه مند هستند که دیوار بکشند. ملت ما از عدالت، فسادستیزی و رفع تبعیض خوششان می‌آید الا یک عده زالوصفت که نمی‌خواهند اجازه بدهند این اتفاق بیفتد.

زاکانی یادآورشد: در این دو دهه‌ای که بنده با بزرگان این‌ها مبارزه کردم متوجه شدم که یک عده نمی‌خواهند سر سفره مردم چیزی بیاید و مردم صاحب امکان و اقتضایی شوند اولا ما هیچ راهی نداریم الا اینکه با ملت شریک شویم و ملت را سر سفره اقتصاد کشور بیاوریم.

وی ادامه داد: چه در حوزه مسکن که در بُعد استیجاری‌ها بسته بسیار جدی و هم در بُعد صاحبخانه شدنشان، تجربه ۳۳ ماهه ما این است که در یک روز سه هزار واحد مسکن را شروع کردیم و حرفی هم نزدیم. همین یارانه طلایی که بیان می‌کنم مردم را در ثروت موجود در کشور شریک می‌کنیم، این حق آنهاست که به آنها نمی‌دهند و در حوزه معیشت و سلامت و حوزه‌های مختلف هم مردم نباید دغدغه نداشته باشند.

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: ما نباید حرف‌های تفرقه‌انگیز بزنیم باید وحدت‌آفرین حرف بزنیم نباید بین مردم دیوارکشی کنیم ما انسجام‌مان را لازم داریم هم باید قدرت اقتصادی مردم را قوی کرد و هم باید به انسجام و وحدت ملی توجه کرد. زیرساخت‌های کشور را به شکلی متحول کنیم که الان که کشور مایه افتخار است، افتخارآمیزتر شود.

زاکانی در نوبت جمع بندی گفت: مردم یادتان هست کلید نشان دادند یادتان هست گفتند با این کلید مشکلات را حل می کنند گفتند هم چره زندگی می چرخد هم چرخ سانتریفیوژ ،مراقب باشید فریبتان ندهند.

وی ادامه داد: مردم عزیز اگر صدایم را بلند می کنم از درد است ف برای احقاق حق شما است ،داد که هیچی فریاد می زنم می گویند جلوی مردم حرف نزنید، نگویید چه شده است این یعنی تخلفات را به مردم نگویم ،یعنی صدایش را در نیاورید. همکار عزیزم دعوت به همکاری و همفکری میکند اما مشاورانشان اختلاف افکنی می کنند میکروفن پرت می کنند.

وی ادامه داد: در نهج البلاغه علی گفت هرگز مدیر نمی شوی بلکه توسط دیگران مدیریت می شی،اگر می خواهی مذاکره کنی مذاکره کن اما به عقل تکیه کن اگر نکنید شقی هستی.

زاکانی تصریح کرد: مردم اجازه دیوار کشی ندهید، نگذارید بین شما دیوار بکشند. در داخل و خارج همه ایرانی هستیم همه شما مخالف فساد هستید به دروغ می خواهند از شما رای بگیرند ،اجازه ندهید دیوار بکشند، به نام قومیت، جنسیت و مذهب شما را از هم جدا کنند این خیانت و طراحی برای کسب رای را بر هم بزنید، کسی حق ندارد ایرانی را در برابر ایرانی قرار بدهد.

وی در پایان افزود: مردم نا امید نشوید امدیم مشکلات کشور را حل کنیم هم کارنامه داریم هم برنامه 8 تیر پای صندوق ها بیایید حتی اگر به من رای نمی دهید ،چون هر رای شما به انقلاب ،خط امام نظام و شهدای پرواز اردیبهشت است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار