کد خبر: 1236055
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴

جوان آنلاین: محمد ایمانی در مطلبی با عنوان رئیس جمهور تراز رئیس جمهور نا تراز در کانال تلگرامی خود نوشت:

مخالف خوانی، برای اداره دولت کفایت نمی‌کند. باید دید کدام یک از نامزد ها، فارغ از تخطئه وضع موجود و خطابه‌های انتقادی، واقعا می‌تواند سکان ریاست جمهوری و اداره دولت چهاردهم را با همه سنگینی اش به دست بگیرد.

باید دید چه کسی شانه هایش، قادر است زیر بار سنگینی قرار بگیرد که تا همین یک ماه پیش، بر شانه‌های شهید رئیسی عزیز (ره) بود.

مهارت، درایت، استقلال رای، بینش عمیق به نحوی که سر نامزد کلاه نگذارند، و بردباری و مدیریت هیجان هاست که فرد را رئیس جمهور تراز می‌کند و بدون این ویژگی ها، با فرد ناترازی رو به رو می‌شویم که نه تنها قادر به حل مشکلات نیست، بلکه خودش و اطرافیانش تبدیل به معضل می‌شوند.

انتخابات ریاست جمهوری، شوخی و تفنن و هیجان محض، یا جای تخلیه عقده‌ها و هیجان‌ها -شبیه کاری که آقای ظریف این روز‌ها می‌کند- نیست؛ تعیین سرنوشت چهار سال آینده، بلکه شکل دهی به دهه آینده، متناسب با تهدید‌های دشمنان و فرصت‌های بزرگ پیشرفت است.

فارغ از این که به چه کسی رای می‌دهیم، انتخابات را جدی بگیریم، ولو این که شاید برخی نامزد‌ها هنوز برای روز بعد از پیروزی و مسئولیت پذیری و افتادن انبوه مشکلات در آغوش آنها، کمتر فکر کرده اند.

وعده التماس دوباره از دشمن عهد شکن و حل همه مشکلات از این طریق -بدون ارائه برنامه مصداقی برای حل مشکلاتی که هر کدام راه حل کارشناسی خود را دارند- رویکرد خطرناکی است که از ساده انگاری محض، و یا واگذار و بدهکار کردن پیشاپیش دولت، توسط دلال‌های سیاسی حکایت می‌کند.

دولت و رئیس دولتِ پیشاپیش بدهکار شده به دشمن، هرگز نمی‌تواند نه از امنیت ملی دفاع کند و نه توان مذاکره و چانه زنی خواهد داشت. این خسارتی است که روحانی و ظریف و مدعیان اصلاحات، یک بار در سال ۱۳۹۲ مرتکب شدند و اکنون، خطای تجربه شده را در قالب خیانتی آشکار تکرار می‌کنند.

خود تحقیری و احاله کلید همه مشکلات به دست دشمن، هیچ قفلی را نمی‌گشاید، اما تهدید تولید می‌کند. این تعبیر وبسایت رادیو فرانسه در تاریخ ۱۹ مهر ۱۳۹۲، دردناک و عبرت آموز است که نوشت:

"ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می‌بیند. بر پایه این جمع بندی، صبوری خریدار، وضعیت فروشنده را دشوارتر و قیمت فروش را کمتر خواهد کرد. پیشنهاد سقف زمانی ۳ ماهه از سوی روحانی برای انجام معامله قطعی با غرب، نشانه وضعیت اضطراری او است که در ژنو در هیئت فروشنده ظاهر خواهد شد".

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار