کد خبر: 1235124
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای انتخاباتی عنوان کرد
شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است، تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است. از این رو در انتخاب اصلح توجه به معیار‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی انتظارات از رئیس‌جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است. 

جوان آنلاین: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بیانیه‌ای در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، از نامزد‌های جبهه انقلاب و طرفداران آنان خواست که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند. 
در این بیانیه که دوشنبه شب در پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین منتشر شده آمده است: انتخابات سرنوشت‌ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری که در هشتم تیرماه برگزار می‌شود نقش تعیین کننده‌ای در ترسیم آینده انقلاب اسلامی دارد و هرگونه سهل انگاری و کوتاهی نسبت به آن زیانبار خواهد بود، لذا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در مسئله مهم انتخابات در جهت تبیین به نکات زیر تأکید می‌نماید. 
۱- شرکت در انتخابات علاوه بر آنکه حق شهروندی است، تکلیف و فریضه مهم و یک عمل صالح سیاسی تکمیل کننده حماسه باشکوه بدرقه، تشییع و برگزاری مجالس شهیدان خدمت است. از این رو در انتخاب اصلح توجه به معیار‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و خدمات شهید رئیسی انتظارات از رئیس‌جمهور را در نگاه ملت تغییر داده است. 
۲- در انتخاب اصلح، رئیس‌جمهور شهید ما تراز است؛ خدمت به مردم، مدیریت، تدبیر و خستگی‌ناپذیری، سیاست‌ورزی مؤمنانه، اخلاق‌مداری و پایداری بر ارزش‌های اسلامی، سازش‌ناپذیری با دشمنان و یاری مظلومان باید ملاک باشد. 
۳- نامزد‌های انتخاباتی باید وفاداری خود را به اسلام و ولایت فقیه، نشان دهند و با حرکت در چهارچوب قانون اساسی، مرزبندی روشن خود را با دشمنان اسلام و انقلاب و فتنه‌گران و جریان‌های معاند و کینه توز به طور شفاف اعلام نمایند. 
۴- جامعه مدرسین از هرگونه تلاش برای رسیدن به نقطه مشترک برای گزینش نامزد اصلح در جبهه انقلاب حمایت می‌کند و از نامزد‌های جبهه انقلاب و طرفداران آنان می‌خواهد که با تقویت همدلی و هم‌افزایی و درک شرایط حساس کشور تلاش خود را برای ایجاد وفاق در جبهه انقلاب ادامه دهند. 
۵- انتظار آن است که بر پایه جهاد تبیین و تواصی به حق، حوزه‌های علمیه، علما و خطبا، مبلغین، ائمه محترم جمعه، نخبگان جامعه و دانشگاهیان و اقشار تأثیرگذار با روشنگری فعالیت خود را مضاعف و اقشار گوناگون مردم در مشارکت حداکثری در شکوه حماسه ملی نقش‌آفرینی نمایند. 
در پایان از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم که دل‌های ملت ایران را به سمت انتخاب اصلح هدایت نماید و طول عمر با عزت به رهبر حکیم و فرزانه انقلاب تا ظهور منجی عالم بشریت حضرت بقیه الله الاعظم – عجل الله تعالی فرجه الشریف – کرامت نماید. 
پیشتر روزنامه جوان در گزارشی با عنوان «موج مطالبه اجماع در دیدار‌های مردمی» نوشته بود: آنچه این روز‌ها همزاد تب انتخاباتی، در حال داغ شدن در این رقابت‌هاست و هرچه به زمان برگزاری انتخابات می‌رسیم، بر حرارت آن افزوده می‌شود، مطالبه مردم از نامزد‌های جبهه انقلاب برای ایجاد اجماع روی یک گزینه رأی‌آورتر است، به گونه‌ای که در کمتر دیدار مردمی و عمومی می‌توان سراغ داشت که مردم از این نامزد‌ها مطالبه نکنند که به نفع فلان نامزد و برای تقویت جبهه انقلاب انصراف بدهند. 
جوان اضافه کرده بود: «میدان رقابت است و هر جریانی تلاش می‌کند نامزد خود را از این میدان پیروز عبور دهد، اما نقد و انتقاد به کسی یا کسانی وارد است که با رفتار خود شکست گفتمانی جریان همسو را رقم بزنند. این رفتار با هر توجیهی شکل گرفته باشد، هرچه باشد، نه عقلانی است، نه منطقی و نه حتی اخلاقی. یک جریان سیاسی برای پیروزی در هر انتخاباتی باید تابع مقررات و شرایطی باشد که انضباط حزبی و تصمیمات شورایی و اراده جمعی از اضلاع آن است. بنابراین با هر رفتار و گفتاری که این مناسبات را به چالش بکشد باید تبری جست. نمی‌شود از قواعد دموکراسی و خرد جمعی سخن گفت و به قواعد آن پایبند نبود.»
بنابراین عقلانیت سیاسی ایجاب می‌کند، نامزد‌های همسو در یک فرایند کاملاً دموکراتیک و براساس یک نظر سنجی جامع الاطراف و مورد وفاق، به نفع نامزدی که از مقبولیت مردمی بیشتری برخوردار است، انصراف دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار