کد خبر: 1234876
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۰
قبل از هرچیز از خود بپرسید چه چیزی واقعاً باعث ناراحتی من شده است؟ رفتار‌ها یا اعمال خاص اعضای تیم را که باعث شده کاسه صبرتان لبریز شود، شناسایی کنید

 جوان آنلاین: کانال تلگرامی «آکادمی مدیریت» نوشت: نشریه هاروارد بیزینس ریویو در مقاله‌ای با عنوان «شش سؤالی که وقتی اعضای تیم‌تان اعصاب‌تان را خرد کرده‌اند، باید از خود بپرسید»، راهبرد‌هایی برای مقابله با موقعیت‌های اعصاب خردکن هنگام کار با یک تیم را پیشنهاد می‌کند. نکات اصلی که این مقاله به آن اشاره دارد عبارتند از:

۱) قبل از هرچیز از خود بپرسید چه چیزی واقعاً باعث ناراحتی من شده است؟ رفتار‌ها یا اعمال خاص اعضای تیم را که باعث شده کاسه صبرتان لبریز شود، شناسایی کنید. رفتار اعضای مشکل‌دار تیم را و اینکه این رفتار چگونه بر شما و دیگر اعضا تأثیر می‌گذارد، با دقت مشخص کنید. 

۲) بعد ببینید آیا شما کاری می‌کنید که باعث افزایش و گسترش مشکل در میان اعضای تیم می‌شود؟ رفتار خود را بررسی کنید و ببینید آیا ممکن است اقدامات شما باعث تشدید مسئله شده باشد. آیا شما قادر هستید با افراد گروه به صورت واضح و صریح ارتباط برقرار کنید؟ آیا انتظارات مختلف شما از اعضای تیم‌تان با یکدیگر در تناقض نیست؟

۳) آیا انتظارات خود را از اعضای تیم‌تان به وضوح بیان می‌کنید؟ اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم درک می‌کنند که از آن‌ها چه انتظاری دارید و نقش آن‌ها چیست. ارتباط شفاف می‌تواند از بروز سوء تفاهم جلوگیری کند. 

۴) آیا از افراد مناسبی در تیم خود استفاده می‌کنید؟ بررسی کنید که آیا اعضای تیم برای نقشی که به هر یک محول کرده‌اید مناسب هستند یا خیر؟ آیا آن‌ها قادر به انجام وظایفی که برعهده آن‌ها گذاشته شده، هستند؟ آیا آن‌ها مهارت و دانش لازم را دارند؟

۵) آیا منابع و حمایت لازم را برای تیم‌تان فراهم کرده‌اید؟ اطمینان حاصل کنید که اعضای تیم منابع مورد نیاز خود را برای انجام مؤثر کار‌ها در اختیار دارند. این می‌تواند شامل آموزش، تجهیزات و حمایت از سوی مدیریت باشد. 

۶) و بالاخره بررسی کنید که برای بهبود وضعیت چه کار دیگری می‌توانید انجام دهید؟ هنگامی که دلایل نارضایتی خود را از تیم‌تان شناسایی کرده و رفتار خود را بررسی کردید، به این فکر کنید که چه کاری می‌توانید برای بهبود وضعیت انجام دهید. شاید با کمی حمایت بیشتر از اعضای تیم، برقراری ارتباط صریح‌تر با آن‌ها یا بازنگری در نقش‌ها و مسئولیت‌های افراد، اوضاع به سرعت بهتر شود.

برچسب ها: اعصاب ، صبر ، مدیریت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار