کد خبر: 1233495
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۲:۴۰
گمانه‌زنی‌های انتخاباتی کاربران پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری
تفألی زدم به کتاب حق درباره انتخابات. این آیه آمد: وَأَطیعُوا اللَّهَ و َرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا و َتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ (۴۶) حال دیگر صلاح مملکت خویش خسروان دانند. 

جوان آنلاین: با اعلام نتایج بررسی صلاحیت کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری از سوی وزارت کشور واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی به شکل گسترده‌ای اوج گرفت. کاربران از آرایش نامزد‌ها نوشتند و به گمانه‌زنی در خصوص آینده انتخابات پرداختند. آن‌ها همچنین تأکید کردند که لازم است بیش از هر زمان دیگری مراقب اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بود و به سیره شهید آیت‌الله رئیسی در تبلیغات و مدیریت دولت پایبند بود. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 


 حمیدرضا مقصودی:
تفألی زدم به کتاب حق درباره انتخابات. این آیه آمد: وَأَطیعُوا اللَّهَ و َرَسولَهُ وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا و َتَذهَبَ ریحُکُم وَاصبِروا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصّابِرینَ (۴۶) حال دیگر صلاح مملکت خویش خسروان دانند. 
 محمدجواد اخوان:
صحنه رقابت انتخابات ریاست جمهوری اینگونه شد: اصولگرا ۴، اصلاح‌طلب ۱ و اعتدال ۱. چندان عجیب هم البته نیست، تقریباً به همین نسبت ثبت‌نام کرده بودند. 
 عبدالله گنجی:
برای هیئت اجرایی که دکتر پزشکیان را برای مجلس رد کرد، مقاله نوشتم و خواستار تأیید وی شدم. حال ٣ توصیه: تجربه ٢٧سال رؤسای جمهور گذشته ذی قیمت است؛ قانون اساسی و سیاست‌های کلی نظام را خط قرمز بدانید. اصلاح‌طلبان دو دسته کلی‌اند: منتقد همراه نظام یا عبور کرده از نظام دینی. تفکیک قائل باشید. 
 سید پویان حسین‌پور:
با همه اختلاف نظر و دیدگاه و قطعاً تقابل سیاسی که داریم، از احراز صلاحیت آقای پزشکیان خوشحالم. خوب است که نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو، یک چهره با اصالت و محکم و البته با بعضی ویژگی‌های شخصیتی مثبت مثل اوست. رقابت سخت و البته جذابی را با حضور پزشکیان پیش‌بینی می‌کنم. 
 مهدی قاسم‌زاده:
تا اینجای کار و با تأیید جناب پزشکیان به نظر می‌رسد که اصلاح‌طلبان دیگر بهانه‌ای برای عدم مشارکت فعال در انتخابات ندارند و با توجه به تکثر کاندیدا در جناح مقابلشان اگر بتوانند آرای خاموششان را روشن کنند حتی می‌توانند به پیروزی هم امیدوار باشند؛ فعلاً صحنه به ۹۲ شبیه‌تر است تا ۱۴۰۰ و حتی ۸۴!
 سیدیاسر جبرائیلی:
رئیس‌جمهور، باید یک ‎استراتژیست مقتدر باشد به نحوی که اولاً یک نقشه منسجم و معتبر در نسبت با افق تمدنی انقلاب اسلامی در ذهن داشته باشد، ثانیاً مطابق با آن نقشه بتواند تصمیمات قاطع و به موقع بگیرد، ثالثاً مقتدرانه بر بروکراسی غلبه و تصمیمات خود را در سیستم ساری و جاری نماید. 
 حسین عباسی‌فر:
شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران استقلال خودش را به تمام معنا نشان داد و مشتی کوبید در دهان تمام کسانی که می‌گویند شورای نگهبان استقلال ندارد! ۱۷ نفر از اعضای دولت شهید رئیسی به شورای نگهبان نامه زدند و شخصی را تأیید کردند، اما شورای نگهبان او را تأیید نکرد. حقیقتاً این اتفاق در دنیا بی‌نظیر است. 
 قیس قریشی:
اخلاق آقا، اخلاق! به هر حال چند هفته دیگه یکی از همین کاندیداتور‌ها رئیس‌جمهور ایران خواهد بود و هم او رئیس‌جمهور همه مردم ایران است و هم هر ایرانی که بتواند کمکی به او و مجموعه‌اش برای درست اداره کردن کشور کند باید وارد گود شود. 
 امیرحسین روزبهانی:
رفقا در این ایام، وجود اختلافات سیاسی کاملاً طبیعی و بدیهی است و وجود سلایق متکثر پیش شرط توسعه یک جامعه غنی با عقبه تاریخی و تمدنی دیرینه است. حواسمون باشه تفاوت‌های ما در «انتخاب» و نگرش‌هامون چیزی از دوستی، محبت و دغدغه ما نسبت به خودمون و مخصوصاً ایرانمون کم نکنه.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار