کد خبر: 1233138
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
از عذرخواهی شبانه تا جنگ‌های مدیریتی
صدرنشینی آبی‌ها تا هفته‌های پایانی لیگ فایده‌ای برای آن‌ها نداشت و در نهایت جام قهرمانی لیگ بیست و سوم به پرسپولیس رسید. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که استقلال فصلی سراسر حاشیه را پشت سر گذاشت و این حواشی هنوز هم به پایان نرسیده است
اشرف رامین

جوان آنلاین:  از دست رفتن جام قهرمانی برای استقلال تبعات سنگینی داشته و آبی‌ها هنوز نتوانسته‌اند با این ناکامی کنار بیایند. درحالی‌که هنوز تکلیف مدیرعامل باشگاه و سرمربی فصل آینده مشخص نشده، پیشکسوتان استقلال به دو دسته موافقان و مخالفان جواد نکونام تبدیل شده‌اند و سرپرست باشگاه نیز کماکان مشغول جنگ و جدل با عضو پیشین هیئت‌مدیره است!
صدرنشینی آبی‌ها تا هفته‌های پایانی لیگ فایده‌ای برای آن‌ها نداشت و در نهایت جام قهرمانی لیگ بیست و سوم به پرسپولیس رسید. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که استقلال فصلی سراسر حاشیه را پشت سر گذاشت و این حواشی هنوز هم به پایان نرسیده است. کادرفنی و در رأس آن جواد نکونام از یک‌سو فضا را متشنج می‌کردند و از سوی دیگر هم مدیریت باشگاه به اختلافات دامن می‌زد و حتی برکناری علی خطیر نیز راه چاره نبود. 
 
در طول مسابقات سرمربی استقلال و همچنین دستیارانش با مصاحبه‌های غیرفنی و جنجالی، بار‌ها اتهامات سنگینی را به داوری، حریفان و فدراسیون زدند و حتی جریمه‌های مالی سنگین و محرومیت‌ها هم نتوانست آن‌ها را ساکت کند. این جنجال‌ها روی تیم نیز تأثیرات منفی داشت و از نظر کارشناسان و مخالفان نکو، عامل از دست رفتن جام همین حواشی بوده است. سرمربی استقلال که تا روز آخر مسابقات خود و تیمش را قربانی دست‌های پشت‌پرده می‌دانست، بالاخره به اشتباهاتش پی برد. جواد نکونام که برای گذراندن تعطیلات در خارج از کشور به سر می‌برد، جمعه شب با انتشار پستی اینستاگرامی از هواداران و حتی تیم‌های رقیب عذرخواهی کرد: «بدون شک از دست دادن قهرمانی در روز آخر برای ما و هواداران سخت بود، اما در مقابل خوشحالیم تا لحظه آخر تلاش خود را کردیم و به همه نشان دادیم برای پیراهن استقلال فراتر از توانمان می‌جنگیم. امروز هم با تمام قدرت یک هدف مشترک در استقلال داریم و بی‌صبرانه منتظر بازگشت و جنگیدن برای شما و باشگاه پرافتخار و بزرگمان هستیم. در این فصل هواداران و پیشکسوتان استقلال نیز به من درس عشق و معرفت دادند. در سخت‌ترین روز‌ها که ناامید بودیم و تصور می‌کردیم در گرداب مشکلات غرق شویم، بدون هیچ چشمداشتی، مثل کوه پشت ما بودند و تیم محبوب‌شان را تنها نگذاشتند. در پایان دوست دارم از بازیکنانم دلجویی کنم. اگر سخت گرفتم و تندی کردم، فقط و فقط از سر دلسوزی و کمک به تیم بود. همچنین اگر رفتاری کردم که باعث دلخوری حریفان شد، عذر می‌خواهم و امیدوارم درک کنند ضمن رفاقت در زمین، رقیب هستیم و برحسب وظیفه برای تیم و باشگاهمان می‌جنگیم.»
 
عذرخواهی نکونام از حریفان و تقدیر او از حمایت هواداران و پیشکسوتان در حالی بود که ماندن یا رفتن او یکی از ابهامات اصلی استقلال است. سرمربی فعلی قراردادی سه ساله با باشگاه بسته و دو سال از پایان آن باقی مانده است. بااین‌حال نکونام انتخاب مدیران قبلی بوده و با توجه به از دست رفتن جام، حواشی زیاد و انتقاد‌های صورت گرفته، گفته می‌شود احتمال تغییر کادرفنی وجود دارد. گفته می‌شود بحث تغییر سرمربی در بین مدیران هلدینگ خلیج‌فارس مطرح شده و حتی شایعاتی نیز مبنی بر مذاکره با فرهاد مجیدی به گوش رسیده است. از طرفی مصاحبه بازیکنان قدیمی استقلال علیه نکونام جو را متشنج‌تر از قبل کرده است. دیروز همچنین خبری منتشر شد مبنی بر اینکه جمعی از پیشکسوتان استقلال از جمله حسن روشن، نصرالله عبداللهی و آرش برهانی در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان به اشتباهات داوری در فصل گذشته لیگ برتر اعتراض کردند. 
قرار است امروز جلسه هیئت‌مدیره باشگاه با حضور مدیران این هلدینگ برگزار شود و انتخاب مدیرعامل جدید اصلی‌ترین بحث این جلسه به حساب می‌آید. فرشید سمیعی به عنوان سرپرست فعلاً مسئولیت را برعهده دارد و انتظار می‌رود مالکان جدید تکلیف این مسئله را روشن کنند. سمیعی از وقتی این سمت را گرفته در میدان حاشیه‌سازان فوتبال یکه‌تازی کرده است. او پس از انجام چند مصاحبه جنجالی، این‌بار مناظره‌ای تلویزیونی با علیرضا خانی، عضو سابق هیئت‌مدیره استقلال داشت که این دو حسابی از خجالت هم درآمدند. اگر سمیعی با این رویه به کارش ادامه دهد قطعاً آینده تاریکی در انتظار استقلال خواهد بود. از طرفی نتیجه جلسه امروز سرنوشت نکونام را هم مشخص می‌کند. مدیرعامل جدید باید تصمیم بگیرد حاضر به ادامه همکاری با نکونام هست یا نه. استقلال یکی از نمایندگان فوتبال ما در لیگ نخبگان است، بنابراین هرچه زودتر باید تمرینات آماده‌سازی را آغاز کند. این تنها زمانی محقق خواهد شد که آینده مدیریت و کادرفنی تیم مشخص شده باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار