کد خبر: 1232305
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با تداوم مقاومت در شمال باریکه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از پایان عملیات نظامی خود در جبالیا که به گفته آن‌ها ۲۰ روز به طول انجامیده بود، خبر داد و کشته شدن ۱۰ سرباز را در این مدت زمان اعلام کرد. با خروج صهیونیست‌ها، تبعات ویرانی و کشتار آن‌ها در منطقه پس از ترک آن آشکار شده است

جوان آنلاین: گزارش‌ها پس از خروج نظامیان رژیم صهیونیستی از جبالیا حاکی از این است که نه تنها ده‌ها نفر شهید و بخش قابل‌توجهی از زیرساخت‌ها تخریب شده است بلکه بنابر آنچه سخنگوی دفاع مدنی گفته، منطقه به ناحیه‌ای مصیبت‌زده تبدیل شده است. 

با تداوم مقاومت در شمال باریکه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه از پایان عملیات نظامی خود در جبالیا که به گفته آن‌ها ۲۰ روز به طول انجامیده بود، خبر داد و کشته شدن ۱۰ سرباز را در این مدت زمان اعلام کرد. با خروج صهیونیست‌ها، تبعات ویرانی و کشتار آن‌ها در منطقه پس از ترک آن آشکار شده است. هلال احمر فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به دنبال عقب‌نشینی ارتش اسرائیل از مناطق شمالی نوار غزه، شمار زیادی جسد متعلق به فلسطینی‌ها پیدا شد و تیم‌های هلال احمر برای حمل و بیرون آوردن اجساد از زیر آوار دچار مشکل شده‌اند. کادر درمان و نیرو‌های دفاع مدنی اعلام کردند پیکر ده‌ها شهید را از محله‌های اردوگاه جبالیا، پروژه بیت‌لاهیا و تل‌الزعتر در شمال نوار غزه بیرون آوردند. محمود بصل، سخنگوی دفاع مدنی به خبرگزاری آناتولی گفت: «نیرو‌های ما بیش از ۷۰شهید را که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، از اردوگاه جبالیا بیرون آورده‌اند. این تعداد شامل حدود ۳۰شهید تنها از خانواده عسلیه است که ۲۲ نفر از آن‌ها کودک و زن هستند.» بصل ادامه داد: «نیرو‌های ما هنوز در جبالیا به کار خود پایان نداده‌اند و به جست‌وجوی شهدای بیشتری در زیر آوار خانه‌های ویران شده ادامه می‌دهند.» بصل اردوگاه جبالیا را در نتیجه عملیات نظامی اشغالگران «منطقه مصیبت‌زده» توصیف کرد و توضیح داد: «اشغالگران زیرساخت‌های جبالیا و اطراف آن اعم از شبکه‌های آب، فاضلاب و برق، مدارس، مراکز بهداشتی و ده‌ها خانه را ویران کرده‌اند. نیرو‌های اشغالگر همچنین ژنراتور‌های اصلی برق بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه را منهدم و طبقه پنجم بیمارستان العوده در جبالیا را تخریب کردند.»


 شمار شهدای جنگ غزه
منابع پزشکی فلسطین دیروز، شهادت یک کودک فلسطینی را به نام عبدالقادر السرحی در بیمارستان شهدای الاقصی در دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه، به دلیل گرسنگی تأیید کردند به این ترتیب، شمار شهدای سوء‌تغذیه و کم‌آبی در نوار غزه به ۳۷ نفر رسید. متیو هولینگ‌ورث، مدیر برنامه جهانی غذا در فلسطین گفت که به دلیل کمبود سوخت، نانوایی‌های برنامه جهانی غذا بسته شدند و از ۷ تا ۲۰ ماه مه همزمان با حمله رژیم صهیونیستی به رفح، حتی یک کامیون کمک هم وارد این شهر نشد. او افزود: «همچنین این نهاد دیگر به انبار اصلی خود در جنوب غزه دسترسی ندارد زیرا در منطقه‌ای قرار دارد که تخلیه شده است.» هولینگ‌ورث گفت این انبار به کلی از دست رفت و ۲ هزار و ۷۰۰ تن مواد غذایی موجود در آن به دلیل جنگ غارت یا فاسد شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار