کد خبر: 1219926
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
مدیرعامل موسسه سینماشهر تشریح کرد؛
جلسه‌ای با نماینده کانون پخش‌کنندگان، تهیه‌کننده «فسیل» و... داشتیم تا ببینیم فیلم چگونه قاچاق شده است ما سرور‌ها را بررسی کردیم و تیم فنی مستقر شدند.

جوان آنلاین: مدیرعامل موسسه سینماشهر گزارشی در مورد عملکرد این موسسه در سال ۱۴۰۲ ارائه کرد. 

هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر در نشست خبری که صبح امروز با خبرنگاران داشت، گفت: در برخی شهرها، از فیبر نوری و در استان‌های دیگر از طریق اینترنت ملی و یک شبکه اختصاصی برای هر سینما استفاده کردیم. برای جشنواره فیلم فجر امسال تلاش کردیم فیلم‌ها را از طریق اینترانت و مودم‌های خاصِ سرعت بالا به شهرهای دیگر جهت اکران ارسال کنیم.

میرزاخانی ادامه داد: قرار بر این است بیشترین توان  را برای استفاده از شناسا را بگذاریم، چون این کار منجر به حذف هارد و مسائل مبتلا به آن می‌شود. بحث سرور سینمایی یکی از دغدغه‌های جدی سینمای ایران بود. در کشور، دو سرور فعالیت می‌کرد که مطلع شدیم یکی از کمپانی‌ها برای سال ۲۰۲۵ دیگر نمی‌خواهد خدماتی به این سرور‌ها بدهد و آن دیگری هم دچار مشکل شده بود که ۳۰۰ پرده را دچار اختلال می‌کرد از این رو سرور‌های مختلفی مورد رصد قرار گرفتند و در نهایت از چندین سرور به روز دنیا استفاده کردیم. قیمت تجهیزات سرور را هم به یک‌پنجم رساندیم و کیفیت نمایش را از اچ‌دی به 2K ارتقا دادیم. اکثر سینمای ایران، فیلم‌ها را با کیفیت اچ‌دی به نمایش می‌گذارند و حیف است که تلاش سینماگران دیده نشود. به همین خاطر در نظر داریم کیفیت فیلم‌ها را به کیفیت 4K برسانیم و اوایل سال آتی این اتفاق رخ خواهد داد.

مدیرعامل موسسه سینماشهر بیان کرد: سینماکارت، مساله دیگر ماست. ما تلاش کردیم از طریق سمفا نسبت به تخفیفات ارگانی اقدام کنیم حالا دو دوره است که تلاش کردیم تخفیفات ارگانی بدهیم تا خانواده بازنشستگان و کارمندان امکان تماشای فیلم‌ها را داشته باشند. به این‌گونه که شماره تلفن افراد شارژ می‌شود و آن‌ها امکان دریافت بلیت سینما به شکل تخفیف‌دار را دارند. این اتفاق باعث توسعه حضور مخاطبان می‌شود و جامعه خاموش را به سینما می‌کشاند.

میرزاخانی افزود: بحث تارنمای موسسه مدت‌هاست کار نمی‌کند. پیش از این فضایی برای تجمیع سالن‌های سینمایی کشور، اطلاعات آنها، خدمات آن‌ها و... را نداشتیم تا افراد بتوانند فراوانی سینما‌ها را روی نقشه ببینند و ما توانستیم اطلس سینمای ایران را بارگذاری کنیم و تلاش ما این است که فرمت سینما، ابعاد پرده، امکانات کافی‌شاپی و... را در آن بارگذاری کنیم و درجه‌بندی سینما‌ها دیده شود. 

وی با اشاره به به‌روز بودن سامانه سمفا گفت: سامانه سمفا الان بالای ۱۲۰ آپدیت داشته و تلاش ما این بوده این سامانه امکان ارایه خدمات راحت‌تر را برای تهیه‌کنندگان، سینماداران و... را داشته باشد. تلاش کردیم دامنه فروش را گسترش دهیم. خودمان آی تیکت را راه‌اندازی کردیم که فروشندگان را به هم متصل می‌کند. امیدواریم سوپراپلیکیشن‌های اصلی وارد میدان شوند، چون این موضوع به ما و فروش فیلم‌ها خیلی کمک می‌کند و به راحتی می‌شود جامعه هدف سینما را گسترش داد. البته تفاهم‌نامه‌ها امضا شده، اما هنوز آن التهاب و جریان‌سازی آغاز نشده است.

به گفته میرزاخانی گیشه سیار امکان ارائه همه خدمات را دارد و این گیشه‌ها در مراکز پرتردد نصب می‌شوند.

مدیر سینماشهر خاطرنشان کرد: جلسات متعددی با انجمن سینماداران، کانون پخش‌کنندگان و جامعه تهیه‌کنندگان درباره تقسیم سهام داشتیم، برنامه‌ریزی‌مان این است در سال آتی با تجمیع حساب‌ها اقدام شود و در پایان روز صاحبان آثار سهم خودشان را بگیرند.

میرزاخانی با اشاره به تبدیل آمفی‌تئاتر‌ها به سالن‌های سینما در شهرستان‌های فاقد سینما گفت: با این کار مثلا اتفاق عجیب و غریبی در کاشمر رخ داد و بعد از این تبدیل، فروشی بیش از یک و نیم میلیاردی را در کاشمر داشتیم.

وی ادامه داد: یکی از کار‌های مهم دیگر بحث راه‌اندازی شبکه تبلیغات و بازرگانی سینمای ایران است درواقع می‌خواهیم همه سینما‌ها از ظرفیت تبلیغات استفاده کنند. در مجموع ۱۵ سینما تبلیغات می‌گیرند و بیش از ۳۰۰ سینما از این امر بی‌بهره‌اند. وقتی از عدالت فرهنگی صحبت می‌کنیم باید همه بتوانند از این امر استفاده کنند. پس از طریق شناسا می‌خواهیم امکان نمایش تبلیغات در همه سینما‌ها را داشته باشیم البته بهره اقتصادی آن به سینما‌ها تعلق می‌گیرد. 

میرزاخانی درباره قاچاق «فسیل» توضیح داد: قاچاق فیلم‌ با کیفیت بالا مساله‌ای است که امنیت سینما را به خطر می‌اندازد. از روز اول که قاچاق «فسیل» مطرح شد پلیس فتا، سازمان سینمایی و بخش صیانت وارد عمل شد. اینکه بتوانیم کپی را از سرور داشته باشیم برای سینماشهر بسیار حیاتی است.

وی افزود: ما جلسه‌ای با نماینده کانون پخش‌کنندگان، تهیه‌کننده «فسیل» و... داشتیم تا ببینیم فیلم چگونه قاچاق شده است ما سرور‌ها را بررسی کردیم و تیم فنی مستقر شدند. برخی مجموعه‌ها، سرور‌های خود را برای بررسی به ما دادند، اما یکی از مجموعه‌ها، سرور خود را برای تست به ما نداد و مورد خطا واقع شد پس قرار شد دیگر به آن مجموعه فیلمی داده نشود. البته این به معنای آن نیست که حتما محل خروج «فسیل» آن مجموعه باشد. آن سرور و یک سرور دیگر را که مشکوک بودیم را از دایره خدمات دهی خارج کردیم.

مدیر موسسه سینماشهر اظهار کرد: هزینه ساخت یک فیلم لوباجت در حال حاضر، ۱۵ میلیارد تومان است که باید ۴۵ میلیارد بفروشد تا هزینه اولیه را برداشت کند. راه این موضوع هم فقط فروش بلیت است. الان قیمت بلیت روی نمودار باید بالای ۲۰۰ هزار تومان باشد و اگر مقاومت سازمان سینمایی نبود، این اتفاق رخ می‌داد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار