کد خبر: 1208652
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
غلامرضا مسکنی

جوان آنلاین: معاون وزیر صمت که در جریان سانحه رانندگی با خودروی سواری پژو پارس تا یک قدمی مرگ پیش‌رفته گمان‌زنی‌ها درباره احتمال سوء‌قصد دوباره به جان وی را افزایش داده‌است.
صبح روز جمعه پانزدهم دی ماه به مأموران پلیس راه شهرستان قزوین خبر رسید خودروی سواری در کمربندی آزاد‌راه قزوین به زنجان دچار حادثه شده‌است. با اعلام این خبر، تیمی از مأموران راهی محل شدند و در آنجا با خودروی سواری پژو پارسی روبه‌رو شدند که در جریان حادثه واژگون شده‌بود. بررسی‌ها نشان داد داخل خودرو علاوه بر راننده دو سرنشین دیگر هم هستند که همگی به شدت زخمی شده‌اند. بدین ترتیب سرنشینان خودرو برای درمان به بیمارستان منتقل شدند.
در بررسی‌های بعدی مشخص شد خودرو متعلق به محمد مهدی برادران، معاون وزیر صمت است که خودش از ناحیه سر و سینه به شدت زخمی شده‌است.

سوء قصد
پس از این حادثه، گمان زنی‌های زیاد در فضای مجازی مطرح شد که حادثه رانندگی رخ داده برای معاون وزیر صمت سوء قصد به جان او بوده و این حادثه در امتداد حادثه درگیری وی در تهران در تاریخ یازدهم آذر ماه سال قبل بوده که در جریان آن محمد مهدی برادران به خاطر ضرب و جرح آن حادثه مدتی هم در بیمارستان بستری و تحت درمان بوده‌است.
آذر ماه سال قبل پس از حادثه سوء‌قصد قالیباف سخنگوی وزارت صمت ابتدا حادثه را اتفاق بدون نقشه قبلی عنوان کرد، اما مدتی بعد در نشست خبری اعلام کرد: «پس از بررسی‌های دقیقی که صورت گرفت، مشخص شد حادثه درگیری خیابانی محمد مهدی برادران سوء‌قصد و از سوی افرادی بوده که مخالف شفافیت هستند و اگر هم تولید‌کننده‌ای در این حادثه دخالت داشته از آن دست تولید‌کننده‌هایی هستند که با رانت می‌خواهند تولید کنند.»

اظهارات یکی از نزدیکان معاون
یکی از نزدیکان معاون وزیر صمت به خبرنگار ما درباره این حادثه گفت: «خودروی معاون وزیر روز جمعه در حوالی قزوین دچار حادثه شد که در جریان آن آقای محمد مهدی برادران و همراهانش به شدت زخمی شدند. آنطور که به ما خبر داده‌اند با خودروی معاون وزیر برخورد کرده و باعث واژگونی خودرو آن‌ها می‌شود. از آنجایی که سال قبل هم به وی سوء‌قصد شده‌بود، این احتمال وجود دارد که این حادثه هم در امتداد همان سوء‌قصد باشد و الان حادثه از سوی مأموران در حال بررسی است و آقای محمد مهدی برادران هم برای درمان به تهران منتقل شده است.»
وی در ادامه درباره حادثه سوء‌قصد سال قبل به معاون وزیر صمت هم گفت: «آن سوء‌قصد به خاطر برخوردی بود که معاون وزیر با تولید‌کننده متخلفی انجام داده‌بود. فردی که در زمینه تولید ماسک‌های بهداشتی و حوزه پتروشیمی فعالیت دارد و به خاطر گرانفروشی و واردات غیر‌قانونی مواد اولیه این صنایع با او برخورد شد، افرادی را برای سوء‌قصد به جان معاون وزیر اجیر کرد که پس از حادثه هم این افراد بازداشت شدند و پرونده آن‌ها هم در دادگاه در حال رسیدگی است.»

علت حادثه
سرهنگ ذاکر منش، رئیس پلیس راه استان قزوین هم درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت: آنطوری که راننده اعلام کرد او همراه معاون وزیر و یک سرنشین دیگر راهی زنجان بودند که خودرویی با آن‌ها برخورد می‌کند و باعث واژگونی آن‌ها می‌شود.» وی ادامه داد: «کارشناسان در بررسی صحنه حادثه به رد خودرویی نرسیدند که با خودروی معاون وزیر برخورد کرده‌باشد، اما با توجه به ادعای راننده تیم کارشناس در حال بررسی تخصصی صحنه هستند.» یک منبع آگاه هم گفت حادثه به احتمال زیاد به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده منجر به واژگونی خودرو شده‌است.
از سوی دیگر فارغ از اینکه این حادثه یک تصادف عادی یا با نقشه از قبل طراحی‌شده برای سوء‌قصد به جان معاون وزیر بوده، کاربران زیادی در فضای مجازی به کیفیت پایین خودرو‌های داخلی حمله کردند و از اینکه معاون وزیر صمت هم با محصولاتی که تأیید این وزارتخانه را دارد و منجر به بروز حادثه می‌شود، ابراز تأسف کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار