کد خبر: 1184770
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با وجود ۱۶ استان مرزی در کشور، اما رهبر انقلاب تاکید و توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات معیشتی مردم این استان دارند.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از ایرنا، شهریار حیدری  در مورد دیدار روز گذشته مردم سیستان و بلوچستان با رهبر انقلاب اظهار داشت: سیستان و بلوچستان مردمانی نجیب، اصیل، باشرافت و دوستدار ایران و انقلاب دارد که در طول تاریخ در حفاظت از مرز‌های کشور، تصویری از اقتدار و شجاعت را به نمایش گذاشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به هم مرزی سیستان و بلوچستان با کشور‌های پاکستان و افغانستان اضافه کرد: به دلیل عدم ثبات امنیت در این کشور‌ها همواره جریانات سرویس‌های بیگانه برای ناامن کردن مرز‌های کشورمان فعال بوده به همین خاطر نظام جمهوری اسلامی این موضوع را به حساب مردم شریف این استان نمی‌گذارد و حساب برخی جریانات ضد انقلاب که بازیچه دست گروهک‌های بیگانه هستند از مردم سیستان و بلوچستان را جدا می‌داند.

نماینده مردم قصر شیرین با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان بار‌ها با حضور در راهپیمایی‌های ملی، حمایت خود را از نظام و بیعت با رهبری اعلام کرده اند، گفت: حضور و دیدار روز گذشته مردم سیستان و بلوچستان در محضر رهبر انقلاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و همانا پیام این دیدار حرمت و احترام به مردم سیستان و بلوچستان است.

وی با اشاره به خدمات ارائه شده در این استان بعد از پیروزی انقلاب یادآورشد: نظام جمهوری اسلامی در طول چهل ساله گذشته اقدامات بسیار بزرگی در حوزه زیر بنایی و اقتصادی در استان سیستان بلوچستان انجام داده است و این استان محل کریدور غرب به شرق و شمال به جنوب و همواره مورد توجه نظام و دولت‌ها بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مردم سیستان و بلوچستان قدردان زحمات نظام هستند، اظهار داشت: دیدار مردمان دیدار نخل و آفتاب با رهبر انقلاب نقطه عطفی برای پایان دادن به شایعاتی است که در فضای رسانه‌ای در مورد این استان شکل گرفته است.

حیدری تصریح کرد: ما ۱۶ استان مرزی در کشور داریم، اما رهبر انقلاب تاکید و توجه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات معیشتی این مردمان دارد.

نماینده مردم قصر شیرین با اشاره به ناکامی دشمنان در اختلاف افکنی بین شیعه و سنی در این استان گفت: دشمنان از هر موضوعی برای ایجاد تنش در فضای سیاسی و اجتماعی جامعه استفاده می‌کنند یکی از اهرم‌هایی که در طول ۹۰ سال گذشته با محوریت استکبار دنبال شد ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی است، اما دشمنان نتوانستند از این مسیر به اهداف خود دست پیدا کنند.

حیدری افزود: با مدیریت رهبر معظم انقلاب و حضرت امام (ره) موضوع وحدت و پرهیز از تفرقه همواره مدنظر حاکمیت بوده است و رهبری هم در سفر به کردستان تاکید کردند که توهین به ادیان و مذاهب خط قرمز نظام است و این سخن اتمام حجت برای کسانی بود که در داخل و خارج به دنبال ایجاد تفرقه هستند.

وی همچنین دیدار رهبر انقلاب با مردم سیستان و بلوچستان را مهم، با اهمیت و معنادار عنوان کرد و گفت: نظام اسلامی هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی قائل نیست و برادران و خواهران اهل سنت در کنار هم، همه مسئولیت‌ها در سطوح مختلف را بر عهده دارند و برای سربلندی این کشور تلاش می‌کنند.

 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته - ۲۰ شهریورماه - در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی»، با قدردانی از همراهی دیرینه و مستمر مردم مومن و علمای شیعه و اهل تسنن این مناطق، مراقبت و هوشیاری ملت‌ها و مسئولان کشور‌ها را به‌خصوص در دوران تحولات بزرگ جهانی کاملاً ضروری خواندند و با اشاره به نقشه دشمن برای تحریک نقاط بحران‌ساز در ایران گفتند: تخریب وحدت ملی و تضعیف امنیت ملی دو هدف ساسی و جدی آن‌ها است، اما ما هم در مقابله با دشمن به شدت جدی هستیم و اطمینان داریم دشمنان ایران عزیز، به شرط مراقبت، بیداری و هوشیاری ملت و مسئولان هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار