کد خبر: 1177696
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
حجت الاسلام ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران:
خطیب نمازجمعه تهران با بیان اینکه انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد گفت: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه را از چنگال امریکا خارج کرده است.

به گزارش جوان آنلاین به نقل از مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران، اظهار داشت: در روز ۲۵ ماه محرم الحرام اوج مصائب امام حسین (ع) و اهل بیت آن حضرت قرار داریم و همچنین روز شهادت امام سجاد (ع) هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد حادثه عاشورا تبیین کننده دو واقعیت و دو تحول مهم اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: در یک فاصله کوتاهی در مسیر حرکت امام حسین (ع) از مکه به کوفه انقلاب عظیمی رخ داد. یک مکتب فکری و سیاسی مبتنی بر بصیرت و دانش و معرفت تا مرز شهادت شکل گرفت. مدرسه‌ای که امام حسین (ع) تاسیس کردند شاگردانی را پذیرفت که این شاگردان برجسته‌ترین فارغ التحصیلان این مدرسه شدند.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنرانی امام حسین (ع) در آستانه ورود به کربلا، خاطرنشان کرد: حضرت در سخنرانی خود فرمودند چه می‌گوئید‌ای کسانی که حسین را به سقوط دعوت می‌کنید مگر نمی‌بینید که بر حق عمل نمی‌شود؟ من فرزند پیامبر برای مبارزه با منکر و اقامه حق آماده‌ام و تا مرز شهادت با کسانی که در کرسی پیامبر اعظم (ص) نشسته‌اند مبارزه کنم.

خطیب نماز جمعه تهران عنوان کرد: به واسطه مدرسه عاشورا است که امروز سوریه را از چنگال آمریکا خارج کرده است. این مدرسه است که یمن را به نماد مقاومت تبدیل کرده است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به سخنی از شهید سلیمانی مبنی بر اینکه اسرائیل پس از جنگ ۳۳ روزه بازیگری شکست خورده و منفعل بود، افزود: این مردان عاشورایی رژیمی را که با تهدید امنیت خود را خلق کرده بود را به شکست وادار کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی هویت خود را از مدرسه عاشورا دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: مدرسه عاشورایی است که جنگ ۳۳ روزه حزب الله و رژیم صهیونیستی را خلق می‌کند. این مدرسه است که شهید سردار سلیمانی‌ها و شهدای دفاع مقدس را تربیت کرده است.

وی گفت: در مقابل رژیم شکست خورده صهیونیستی می‌گوید حزب الله پس از جنگ مورد توجه جهان اسلام قرار گرفت. ملت‌ها به تحسین او قیام کردند. ۴ میلیون لبنانی نماد عزت و افتخار جهان عرب شدند که این‌ها به برکت مدرسه عاشوراست.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اگر عاشورا نبود انقلاب اسلامی نبود و دفاع مقدس به نماد اقتدار ایران تبدیل نمی‌شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار