کد خبر: 983605
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۲:۳۵
محمدرضا فرجی مدیر سینما‌های جشنواره فیلم فجر سی‌وهشتم مطرح کرد
مدیر سینما‌های جشنواره فیلم فجر درباره چگونگی انتخاب و البته حذف برخی از سینما‌ها از فهرست سینما‌های مردمی سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر به دلیل نداشتن پارکینگ مناسب توضیحاتی ارائه کرد.
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: برای برگزاری اکران‌های مردمی سی‌و‌هشتمین جشنواره فیلم فجر، ۱۵سینما انتخاب شده‌اند. از بین سینما‌های اعلام شده از سوی دبیرخانه این دوره از جشنواره فیلم فجر، ۱۰پردیس سینمایی و پنج سینما در فهرست سینما‌های مردمی جشنواره به چشم می‌خورد، اما در این لیست شاهد حذف دو سینمای آستارا و شکوفه در قیاس با فهرست میزبانان مردمی جشنواره گذشته و افزوده شدن سه سینمای جدید هستیم. محمدرضا فرجی مدیر سینما‌های جشنواره فیلم فجر در گفتگو با مهر درباره حذف این دو سینما توضیح داد: ملاک‌های مختلفی برای انتخاب سینما‌های جشنواره فیلم فجر وجود دارد که از آن جمله می‌توان به این اشاره کرد که سینما‌ها باید از وضعیت پارکینگ مناسب برخوردار باشند، البته این حرف به آن معنا نیست که سینما حتماً باید پارکینگ داشته باشد، بلکه لااقل فضای اطراف سینما باید برای پارک ماشین مناسب باشد، اما متأسفانه سینما آستارا چنین امکانی ندارد و همین مسئله باعث ایجاد مشکل برای مخاطب می‌شود.

وی درباره اینکه چرا سال گذشته آستارا در بین سینما‌های مردمی قرار داشت، توضیح داد: یکی از سیاست‌های سازمان سینمایی و دفتر جشنواره فیلم فجر این است که برای تشویق سینماداران جهت ارتقای سینما‌های خود از نظر کیفی و فنی، سینما‌هایی که به‌روز شده‌اند، در جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشند، سینما آستارا نیز سال گذشته از این رویکرد تشویقی استفاده کرد، اما در این دوره با وجود پردیس‌های جدیدی که در حال اضافه شدن به ناوگان سینمایی کشور هستند، رقابت‌ها سخت‌تر شده است.

فرجی درباره حذف سینما «شکوفه» هم توضیح داد: باید این را بگویم که این سینما نیز مشکل پارکینگ داشت، این سینما در میدان شهدا قرار دارد و فضای داخلی آن مناسب برگزاری جشنواره فیلم فجر نیست.

وی درباره پردیس‌های سینمایی انتخاب شده برای میزبانی جشنواره فجر بیان کرد: در حال حاضر چندین پردیس سینمایی برای حضور در جشنواره فیلم فجر در حال آماده شدن هستند که افتتاح آن‌ها همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر خواهد بود. از جمله این پردیس‌ها می‌توان به «گالریا» در ولنجک و یک پردیس در نازی‌آباد اشاره کرد. سینما «بهمن» هم که به زودی به سینما‌های چند سالن اضافه می‌شود و «صبامال» در چهارراه لشکر نیز در تلاش است که خود را برای حضور در جشنواره آماده کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار