کد خبر: 615370
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۷
فرمانده نيروي انتظامي از راه‌اندازي يگان انتظامي در هفت دستگاه دولتي خبر داد و گفت: 40 هزار پليس هم در قالب پليس محله فعاليت مي‌كنند.
فرمانده نيروي انتظامي از راه‌اندازي يگان انتظامي در هفت دستگاه دولتي خبر داد و گفت: 40 هزار پليس هم در قالب پليس محله فعاليت مي‌كنند.
به گزارش خبرنگار ما، سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در اولين گردهمايي يگان‌هاي حفاظتي سازمان‌هاي دولتي پليس پيشگيري ناجا اظهار داشت: بعد از جنگ تحميلي توسعه زيرساخت‌ها و ساخت نيروگاه‌ها و سدها بيشتر شد كه اين موضوع نيازهاي امنيتي را نيز افزايش داد.
رئيس پليس كشور از فعاليت 40 هزار تن در قالب پليس محله خبر داد و گفت: تا كنون 10 يگان انتظامي نيز در سازمان‌ها تشكيل شده است و هفت دستگاه ديگر هم مجوز دريافت كرده‌اند كه طي دو سال آينده به يگان اختصاصي مجهز مي‌شوند.
وي با اشاره به اينكه درگذشته ميزان جرم با ميزان جمعيت سنجيده مي‌شد، گفت: امروز بايد علاوه بر صرف‌نظر از تهديدات سازمان‌يافته همانند اعمال تروريستي، قاچاق مواد مخدر و تهاجم فرهنگي با ابعاد جرم حاصل از پيشرفت و توسعه نيز مقابله كنيم، چراكه پيشرفت با خود جرائمي را هم به دنبال مي‌آورد.
وي گفت: نياز امنيتي فقط تابع جمعيت و وسعت نيست بلكه بافت سنتي به دليل كنترل اجتماعي مانع از وقوع جرم مي‌شود اما در جوامع توسعه‌‌يافته كه نهادها خودجوش نيستند، كنترل اجتماعي نيز كم شده است.
فرمانده ناجا اظهار داشت: در آغاز برنامه سوم به دليل ادغام نيروها در ناجا، در ضعيف‌ترين وضعيت ممكن بوديم. در آن زمان نياز به بازسازي بسيار احساس مي‌شد،  به گونه‌اي كه پس از ادغام سازمان‌ها نياز به  بازسازي ناجا را احساس كرديم، به همين دليل حوزه نظم و امنيت در زيرمجموعه پليس قرار گرفت و برخي سازمان‌ها در نيروي انتظامي ادغام شدند.
وي با اعلام اينكه حرفه‌اي كردن يكي از راهبردهاي پليس است، افزود: نيروهاي يگان حفاظت به عنوان مكمل نيروي انتظامي فعال شدند و تأسيس يگان‌هاي انتظامي يكي از اقدامات مهم چند سال گذشته است.
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار