رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: از ترافيك عصرگاهي ناراضي هستيم و طرحها و پيشنهادهايي را براي تغيير اين ساعات به وزارت كشور ارائه كردهايم.
به گزارش خبرنگار ما، سردار حسين رحيمي با اشاره به ساعت فعاليت مراكز آموزشي و ادارات گفت: با عقب كشيدن ساعت رسمي كشور بار ترافيك عصرگاهي سنگينتر شده است و از ترافيك عصرگاهي ناراضي هستيم و پيشنهادهايي را براي تغيير اين ساعات به وزارت كشور ارائه كردهايم و از مسئولان ميخواهيم هر چه سريعتر با تصويب اين پيشنهاد، پيك ترافيك صبحگاهي و عصرگاهي را توزيع كنند.
موتورسواران متخلف همچنان خبرسازند
وي درباره موتورسواران متخلفي كه وارد خطوط بيآرتي ميشوند به خبرنگار ما گفت: موتورسواران سالهاست كه به رفتارهاي خارج از عرف عادت كردهاند اما اولويت ما فرهنگسازي و در كنار آن برخورد قانوني و بدون چشمپوشي با متخلفان است.
سردار رحيمي افزود: از سوي ديگر در بسياري از خطوط ويژه براي ورودي و خروجيها درهايي نصب شده است. وي اصلاح رفتار موتورسواران را مستلزم يك اراده جمعي دانست و ادامه داد: موتورسيكلتها بايد مانند خودروها كنترل شوند و داراي دو پلاك باشند تا ميزان كنترل پليس بر آنها بيشتر شود. رئيس پليس راهور پايتخت در خصوص نصب دوربين در تقاطعها نيز گفت: هماكنون اين دوربينها در بيش از 50 تقاطع پايتخت نصب شده است و خودروهايي كه به گذرگاه عابر پياده تجاوز كنند، 20 هزار تومان و رانندگان متخلفي كه از چراغ قرمز عبور كنند نيز علاوه بر جريمه 100 هزار توماني، نمره منفي هم دريافت ميكنند.
تردد 20 هزار اتوبوس و تاكسي فرسوده در شهر
وي در ادامه با اشاره به فرا رسيدن فصل سرما از تشديد برخورد با خودروهاي دودزا خبر داد و تأكيد كرد: براي حل اساسي اين مشكل نيازمند نوسازي ناوگان حمل و نقل شخصي و عمومي و همكاري دستگاههاي مرتبط هستيم، در غير اين صورت نبايد منتظر حل اين معضل باشيم.
سردار رحيمي با بيان اينكه قطعاً راحتترين اقدام پليس توقيف خودروهاي فرسوده و دودزا است، اظهار داشت: توقيف 2 هزار اتوبوس فرسوده و 18 هزار تاكسي فرسوده توسط پليس و انتقال آنها به پاركينگ تبعات بسياري دارد كه مسئولان امر بايد هر چه سريعتر بسترهاي لازم را براي جايگزيني خودروهاي فرسوده فراهم كنند.