کد خبر: 615313
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
شهردار رودهن عنوان كرد
شهردار رودهن با بيان اينكه رودهن با سابقه 50 ساله شهري هم اكنون از امكانات و زيرساخت‌هاي نسبتاً مناسبي برخوردار است
شهردار رودهن با بيان اينكه رودهن با سابقه 50 ساله شهري هم اكنون از امكانات و زيرساخت‌هاي نسبتاً مناسبي برخوردار است، افزود: با توجه به زلزله‌خيز بودن شهر تهران اين شهر به نوعي كريدور پايتخت كشور به شمار مي‌آيد، از اين رو توسعه هر چه بيشتر اين شهر كاهش ريسك‌پذيري پايتخت كشور را در پي دارد.
حميد محرمي طي مصاحبه‌اي با خبرنگار «جوان» با بيان اينكه در رابطه با توسعه علمي شهر رودهن رايزني‌هاي انجام پذيرفته است، افزود: بامراكز علمي پژوهشي از جمله دانشگاه آزاد و همچنين پژوهشكده رويان تفاهمنامه‌اي انعقاد شده است تا بتوانيم در آينده‌اي نزديك از اين برند‌هاي بين‌المللي برا ي توسعه شهري اين منطقه بهره‌برداري كنيم. وي با تأكيد بر اينكه در بحث گردشگري درصدد تقويت كوه محمدداغي هستيم، افزود: اين مكان در مركز شهر رودهن واقع شده است و طرح جامع اين فضا را در دست بررسي داريم تا با جذب سرمايه‌گذار اين مكان را به يك منطقه گردشگري مناسب جهت بهره‌برداري شهروندان تبديل كنيم.
وي در رابطه با مباحث توسعه‌اي شهر رودهن افزود: طي جلسات و هماهنگي‌هايي كه با اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر رودهن انجام پذيرفته است، به زودي شاهد اقداماتي چون اصلاح هندسي شهر، نصب علائم و چراغ‌هاي راهنمايي، اصلاح بريدگي‌هاي احداث شده بدون كار كارشناسي و راه‌اندازي طرح پاركبان در سطح شهر خواهيم بود. به گفته وي، تيمي متشكل از كارشناسان خبره مديريت شهري هم اكنون در حال آسيب‌شناسي شهر رودهن هستند و از اين كارشناسان خواسته شده تا در راستاي رفع مشكلات نيز پيشنهاداتي را به شهرداري ارائه كنند.
محرمي همچنين در خصوص فعاليت‌هاي انجام گرفته جهت كاهش بار ترافيكي شهر رودهن تصريح كرد: باتوجه به احداث آزادراه جنوب بومهن كه از جنوب رودهن به سمت فيروزكوه مي‌گذرد، بار ترافيك شديدي را در بلوار آيت‌الله‌خامنه‌اي تحمل مي‌كرديم كه با اصلاح ساختار اين مسير سعي كرديم تا جاده هراز را به شكلي به آزادراه هدايت كنيم تا شهرونداني كه قصد عبور از رودهن دارند، ديگر مجبور نباشند با ترافيك درون‌شهري مواجه شوند.
شهردار رودهن در رابطه با ديدگاه خود و مديران شهري شهر رودهن گفت: به طور معمول اين توسعه است كه مديران را به دنبال خود مي‌كشد اما ما سعي كرديم در شهر رودهن با توجه به سياست‌هاي شوراي اسلامي شهر و همچنين نياز‌هاي شهروندان توسعه را دنبال كنيم.
وي در خصوص برنامه‌هاي كوتاه‌مدت جهت توسعه مراكز تفريحي شهر گفت: در نظر داريم با اجراي برنامه‌هايي چون راه‌‌‌اندازي پيست اسكي، پيست اسب سواري و.. اين شهر را به يك مركز تفريحي منحصر به فرد براي شهروندان تبديل كنيم. وي در واكنش به اين پرسش كه چرا همزمان با بسته شدن جاده هراز ما شاهد تصادفات دلخراش در داخل شهر رودهن هستيم، افزود: بسته شدن جاده هراز يكي از معضلات حمل و نقل شهر رودهن به شمار مي‌آيد زيرا ماشين‌هاي سنگين و سبك مجبورند از مسير شهر رودهن خود را به جاده قديم يا آزادراه تهران برسانند كه اين امر هر از چند‌گاهي منجر به تصادفات دلخراشي در رودهن مي‌شود. وي در ادامه شهر رودهن را نيازمند احداث كمربندي عنوان كرد تا ماشين‌هاي سنگين ديگر وارد شهر نشوند و از كمربندي تردد كنند، لذا از مسئولان كشوري خواست تا موضوع احداث كمربندي را مورد عنايت قرار دهند.
محرمي در پاسخ به سؤالي در رابطه با وضعيت مالي شهرداري متبوعش گفت: در كل شهرداري‌ها در سطح كشور با مشكل اقتصادي مواجه هستند، با اين حال در سال گذشته بودجه شهرداري رودهن 12 ميليارد تومان بود كه توانستيم با تلاش و مساعدت كليه همكاران 18ميليارد تومان جذب بودجه داشته باشيم، هم اكنون نيز با گذشت هفت ماه از سال جاري موفق به جذب 70درصد بودجه تخصيص‌يافته شده‌ايم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار