نائب رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه جذب سرمايه گذار،تكميل رينگ كمربندي مياني،اجراي رينگ انتهايي و نيز راه اندازي خطوط BRT و مترو را اولويت مهم چهارمين دوره شوراي اسلامي شهر اروميه اعلام كرد.
«حسين بخشايشي» با اشاره به اين كه در دوره چهارم فعاليت شوراي اسلامي شهر،2 كميسيون سرمايه گذاري،مشاركت و گردشگري و همچنين خدمات شهري و محيط زيست به 3 كميسيون قبلي اين شورا افزوده شدند،اظهار كرد:تشكيل كميسيون سرمايه گذاري نشان دهنده اهميت جذب سرمايه گذاري براي مديريت شهري در دوره جديد است،به طوري كه هم شهرداري و هم شورا توجه ويژه اي به جذب سرمايه گذار داخلي و خارجي در حوزه هاي مختلف براي عمران و آباداني هر چه بيشتر شهر و تداوم روند كنوني دارند.وي اشتغال زايي را اولين جنبه مثبت جذب سرمايه گذار عنوان كرد و افزود:حضور فعال سرمايه گذاران در اجراي طرح هاي مختلف،ارتقاء رفاه و آسايش شهروندان را در پي خواهد داشت و همچنين بر رشد و تعالي شهر اثر گذار خواهد بود.
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه رمز موفقيت مديريت شهري را در حال حاضر جذب سرمايه گذاران براي تداوم بخشي توسعه،عمران و آباداني شهر اعلام كرد و گفت:اروميه طي سال هاي گذشته به دليل غفلت هايي كه در حوزه جذب سرمايه گذاري رخ داده است،از شهرهاي بزرگ و به عبارت بهتر كلانشهر هاي كشور مثل تهران،تبريز،مشهد و اصفهان عقب مانده است كه به همين منظور براي جبران اين فاصله،كميسيون سرمايه گذاري و مشاركت در شوراي چهارم تشكيل شده است.
بخشايشي تكميل رينگ مياني شهر با اجراي 17 تقاطع غير همسطح را يكي ديگر از اولويت هاي حال حاضر شوراي چهارم خواند و خاطر نشان كرد:اجراي اين طرح امكان بهبود حمل و نقل درون شهري و روان سازي ترافيك وتسهيل و تسريع آمد و شد شهروندان از شمال به جنوب و از شرق به غرب شهر در مدت 15 دقيقه را فراهم خواهد كرد.
وي اولويت بعدي شوراي چهارم شهر اروميه در بخش عمراني را اجراي رينگ انتهايي شهر اعلام و اظهار كرد:تفاهمنامه اين طرح به مشاور داده خواهد شد كه در صورت تصويب آن در شورا با انعقاد قرارداد به مرحله اجرا در خواهد آمد.
نائب رئيس شوراي اسلامي شهر اروميه زمان اجراي اين طرح را منوط به امضاي تفاهمنامه دانست و گفت:در صورت تصويب اين طرح در شورا،تقويم زماني آن مشخص مي شود و در صورتي كه براي اجراي آن جذب سرمايه گذاري صورت گيرد،شهرداري با آورده خود در اسرع وقت آن را آغاز خواهد كرد.
بخشايشي شروع مسير اجراي رينگ انتهايي شهر را از جاده سنتو به سمت بزرگراه خاتم الانبيا(ص) و پل سوم خرداد ودر ادامه به سمت باغ رضوان-شهرك ويلا-گلشهر-پارك جنگلي و در نهايت به ميدان آذربايجان اعلام كرد.
وي همچنين با اشاره به اين كه اجرايي شدن طرح خطوط BRT و مترو ديگر اولويت هاي عمراني شوراي چهارم شهر خواهند بود،اظهار كرد:مطالعات طرح BRT يا خطوط اتو بوس هاي تند رو به اتمام رسيده و در فاز اجرائي است كه در صورت انجام يك سري هماهنگي هاي بين بخشي ميان شهرداري،شوراي شهر،پليس راهور و همچنين استانداري عمليات اجرايي آن آغاز خواهد شد.
نايب رئيس شوراي شهر اروميه درباره طرح مترو نيز گفت:به طور مسلم ما در شوراي چهارم شهر به مسأله احداث مترو ورود خواهيم كرد اما اين طرح فعلآ در حد پيشنهاد بوده وفعلا مطالعات آن آغاز نشده است.
بخشايشي در پايان گفت:در واقع ورود شورا به اين مسأله به منزله عقب نماندن اروميه از ديگر كلانشهرهاي كشور در تجهيز و به روز رساني وسايل نقليه عمومي است كه در اين زمينه اجراي طرح مترو در اروميه يكي از اهداف و چشم اندازهاي شوراي چهارم شهر خواهد بود.