کد خبر: 513831
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۵
تهران سما: شهردار تهران با بیان این که من همواره به مردم شهر گفته ام که پاسخ گوی آنان در پروژه های شهری هستم گفت : کمک های دولت در سال جاری نه فقط در پروژه های عمرانی ، بلکه حتی در بهره برداری و موضوعاتی چون بودجه جاری ، اتوبوسرانی ، مترو ، حمل و نقل و غیره نیز نبوده است و از ابتدای سال تا کنون در مجموع تنها 25 میلیارد تومان کمک دولت به شهرداری بوده است.

دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه پنجمین همایش مالیه شهرداری با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات شهرداری تهران در حوزه های مختلف به ویژه شفاف سازی مالی گفت : مجموعه مدیریت شهری از سال 85 تلاش کرد تا پایه های جدی را در بخش های مختلف در شهر پایه گذاری کند که امروز نتایج آن را در بخش های مختلفی مانند حوزه های خدمات شهری و یا عمرانی مانند اجرای پروژه هایی که با سرعت ، کیفیت قابل قبول و قیمتی نازل انجام می شود می بینیم.
 
وی افزود : حوزه شفافیت مالی و درآمدی نیز یکی از موضوعات جدی شهرداری ها بوده است و هم اکنون بیشتر شهرداری های ما با مشکل شفافیت مالی و درآمدی روبرو هستند اما شهرداری تهران از سال 85 تا کنون دقیقا بر اساس بودجه ای که در شورای شهر تصویب شده و حسابرسی می شود عمل کرده است و هر سال درآمدهای شهرداری به دو برابر افزایش یافته است .
 
قالیباف با اشاره به نام گذاری امسال به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت : نمونه بارز این نام گذاری را در پروژه صدر می بینیم که این پروژه با سیستمی جدید ، کاملا بومی سازی شده و با تکنولوژی نو و با نیروی کار ایرانی اجرا می شود .
 
وی افزود : در کهریزک نیز که حدود 50 سال مشکل شیرابه های بازیافت نشده داشت امروز به همت اساتید و دانشگاهیان و کمک مالی شهرداری این مشکل حل شده است و این حقیقتی است که از قبل پیش بینی می شد و امروز در این زمینه در شهرداری دچار مشکل و نگرانی نیستیم و امیدواریم این روند سال آینده نیز ادامه یابد .
 
شهردار تهران با بیان این که بودجه شهرداری به موقع به شورای اسلامی شهر ارسال شد گفت : شورا نیز در زمان خود آن را تصویب کرد و بودجه سال 92 شهرداری تهران ابتدای اسفندماه تصویب و به ما ابلاغ شد و امیدواریم سال آینده با همه مشکلات سال خوبی باشد .
 
وی در ادامه با تاکید بر این که اقتصاد مقاومتی یک رویکرد است و این که بتوانیم چالش ها را از قبل پیش بینی و تدبیر کنیم افزود : این بدان معناست که از قبل بدانیم چه کاری را باید انجام دهیم و بحث اقتصاد مقاومتی بیشتر بحث رویکردی و انگیزه درونی برای انجام کار است و آن قدر که مدیریت موثر است فی نفسه اقتصاد به عنوان علم اقتصاد اهمیت ندارد و حتما مدیریت درست  خرد جمعی و موضوعات اقتصادی را به کارشناسان مالی ، پولی و حسابرسان می سپارد و هر نسخه ای که آن ها بپیچند ما باید اجرا کنیم که نتیجه این شده که امروز در این شرایط سخت هیچ چالش اقتصادی برای شهرداری وجود ندارد .
 
شهردار تهران در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در پایان سال هستیم و معمولا کمک دولت در سال های گذشته چقدر بوده و امسال دولت به شهرداری چقدر کمک کرده است ، گفت : نمی خواهم ذائقه مردم را با این موضوعات تلخ کنم. من همیشه به مردم گفته ام که پاسخگوی آنان هستم تا پروژه های شهری را اجرا کنم اما در این زمینه فقط نمی گویم دولت در پروژه های عمرانی کمکی نداشته است . این کمک ها حتی در موضوعات بودجه جاری، بهره برداری مانند اتوبوس ، مترو ، حمل و نقل و ... نبوده است و در مجموع دولت از ابتدای سال فقط 25 میلیارد تومان به شهرداری کمک کرده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار