کد خبر: 1239733
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۷
رای‌الیوم تحلیل کرد؛
روزنامه عرب زبان رای الیوم نوشت: عملیات پشتیبانی نیروهای مسلح یمن از گروه های مقاومت و محاصره دریایی رژیم صهیونیستی به شدت تل آویو را تحت فشار قرار داده است.

جوان آنلاین: رای الیوم با اشاره به تاثیر عمیق حملات نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی نوشت که کارشناسان برآورد کردند که تهدیدات یمنی‌ها، به افزایش قیمت محصولات به ویژه مایحتاج اساسی غذایی این رژیم منجر شده و این به علت کمبود کالا در بازار به علت افزایش هزینه باربری دریایی و نیز افزایش نرخ بیمه خطرات است. جایگزین های حمل و نقل دریایی بسیار گران است و اقتصاد اسرائیل تاب و تحمل آن را در دراز مدت ندارد.

این رسانه افزود: علاوه بر عملیات هفتم اکتبر(۲۰۲۳) و تبعات اقتصادی کمرشکن آن بر دوش اقتصاد اسرائیل و هزینه های حدود ۲۰۰ میلیارد شیکلی جنگ و کاهش قدرت خرید صهیونیست‌ها و آسیب دیدن بخش ساخت و ساز و فناوری؛ عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ، بار اضافی بر دوش اقتصاد رژیم صهیونیستی نهاده که تنها گلوگاه آن ایلات(ام الرشراش)، گذرگاه حیاتی این رژیم و بزرگترین بندر واردات آن است.

رای الیوم ادامه داد: طبق گزارش منابع وابسته به شرکت «یو پی اس» اسرائیل، نرخ حمل و نقل دریایی از آسیا به سرزمین های اشغالی افزایش بین ۴۰ تا ۵۰ درصدی را شاهد است. بیشتر شرکت های حمل و نقل اعلام کرده اند که بار خود را در بنادر اروپایی تخلیه و با کشتی های کوچک به فلسطین اشغالی می‌برند که این خود هزینه ها را افزایش می دهد.

این منابع بیان کردند: مصرف کننده تاکنون این را احساس نکرده، اما شرکت های حمل و نقل این هزینه را بر گردن مصرف کننده خواهند گذاشت. حملات ارتش یمن در دریای سرخ سونامی است که در تنگه باب المندب شروع شده و به اسرائیل خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، چند روز قبل، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند که از آغاز حمله این رژیم به نوار غزه در هفتم اکتبر۲۰۲۳ تاکنون، ۴۶ هزار شرکت صهیونیستی تعطیل شده‌اند.

رسانه صهیونیستی «معاریو» فاش کرد که از آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، ۴۶ هزار شرکت صهیونیستی درپی پیامدهای جنگ و انزوای بین‌المللی اسرائیل به تعطیلی کشیده شده‌اند.

این روزنامه همچنین نوشت: انتظار می‌رود تا پایان سال جاری میلادی، تعداد شرکت‌های اسرائیلی تعطیل‌ شده به ۶۰ هزار شرکت برسد.

روزنامه معاریو به نقل از «یوئیل امیر» مدیر اجرایی شرکت اطلاعاتی Coface Bdi نیز افزود که این رقم بسیار بالایی است که بخش‌های زیادی از اقتصاد اسرائیل را شامل می‌شود.

امیر افزود: بخش‌هایی که در نتیجه جنگ متحمل آسیب جدی شده‌اند، صنعت ساختمان و صنایع مرتبط با آن است،، مانند سرامیک، آلومینیوم، مصالح ساختمانی و غیره. همچنین از جمله بخش‌هایی که طی جنگ به شدت آسیب دیده‌اند، می‌توان به بخش تجارت، گردشگری و کشاورزی اشاره کرد.

وی همچنین تصریح کرد: خسارت‌های اقتصادی اسرائیل از جنگ بسیار زیاد است و شرکت‌های اسرائیلی با چالش‌های بسیار سختی از جمله کمبود نیروی کار، کاهش فروش، مالیات زیاد، هزینه‌های مالی بالا، مشکلات حمل و نقل و لجستیک، کمبود مواد اولیه، عدم دسترسی به زمین‌های کشاورزی در مناطق جنگی رو به‌رو هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار