کد خبر: 1239707
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز:
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی رحمه‌الله علیه کرج، ضمن عرض تسلیت ایام عزای حسینی گفت: کربلا و عاشورا برای فرد و جامعه، در همه زمینه‌ها، درس و عبرت و پیام دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی اظهارداشت : یک پیام روشن عاشورا این است که بدون شناخت در هیچ راهی قدم نگذارید؛ و تا به حقانیت راه اطمینان پیدا نکردید، در مسیر حرکتی آن قرار نگیرید.

عاشورا انسان و جامعه را در برابر حوادث مختلف قدرتمند میکند

امام‌جمعه کرج با بیان اینکه کربلا و عاشورا انسان و جامعه را در برابر حوادث مختلف قدرتمند می‌کند، بیان داشت: جهان استکباری امروز که با عده و عده و امکانات کذائی‌اش برای هدم و نابودی اسلام نقشه می‌کشد را ببینید؛ مهم‌ترین نیرویی که می‌تواند جبهه حق و اهل ایمان را بر دشمنانش پیروز کند و قدرت ظاهری آنان را پنبه کند، حرارتی است که عاشورا در قلوب اهل ایمان ایجاد کرده که هرگز هم سرد نمی‌شود.

وی افزود: خود اهل‌بیت به ما یاد داده‌اند که چگونه خودمان را تقویت کنیم و از کربلا چگونه بهره ببریم. امام رضا علیه‌السلام در روایتی به ریان ‌بن ‌شبیب توصیه‌هایی دارند که برای قدرتمند شدن من و شما در مقابل دشمنان است. توصیه می‌کنم با دقت بخوانید و به راه‌هایی که امام فرموده و آثاری که مترتب می‌شود دقت بفرمائید.

کربلا و عاشورا توان تربیت افرادی را دارد که در مقابل تمام دنیای استکباری بایستند

آیت‌الله حسینی همدانی با بیان اینکه کربلا و عاشورا توان تربیت افرادی را دارد که در مقابل تمام دنیای استکباری بایستند، اظهار داشت: آخرین شهیدی که در مقابل تمام دنیای استکباری ایستاد و این جریان را متحول کرد شهید بزرگوارمان سپهبد شهید، سردار دل‌ها بود.

وی مسئولیت تربیت افراد را بر عهده مساجد و هیئات دانست و گفت: مساجد و هیئات و متصدیان آن مسئولیت خطیری بر عهده دارند. اقل کار این است که مخاطبین خود را مثل امام حسین علیه‌السلام عاشق قرآن و نماز و احکام الهی و قیام برای خدا تربیت کنند.

انتخابات اخیر، عملیات بینظیری بود که موجب تحیّر دنبال کنندگان داخلی و خارجی شد

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در بخش دیگر، به انتخابات اخیر اشاره کرد و گفت: برگزاری سه انتخابات در فاصله زمانی ۵ ماه در امنیت کامل و با سلامت و مشارکت مردم و رقابت بی‌نظیرِ کاندیداها، عملیات بی‌نظیری بود که موجب تحیّر دنبال کنندگان داخلی و خارجی شد.

وی افزود: آنچه از همه‌چیز بیشتر اهمیت داشت بصیرت مردم ایران است که پاسخِ دشمنانی که شبانه‌روز تهدید کردند و با سم‌پاشی از فشار سیاسی و اقتصادی و تحریم انتخابات گفتند را با حضور و مشارکت ۸/۴۹ درصدی خود پای صندوق‌های رأی دادند و رئیس‌جمهور خود را انتخاب کردند و نشان دادند که پای نظام و رهبرشان ایستاده‌اند.

امام‌جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه پیروز واقعی عرصه انتخابات، مردم و نظام اسلامی ایران بودند، به مشارکت ایرانیان خارج از کشور اشاره‌ کرد و اظهار داشت: در این حماسه، ایرانیان خارج از کشور هم سهیم هستند؛ که مظلومانه اما مقتدر، توهین‌ها و بی‌حرمتی‌ها را تحمل کردند و برای کشور سربلندی خلق کردند.

تضعیف و تخریب جایگاه و شخص رئیس‌جمهور، ممنوع و خلاف است

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش پایانی بیانات خود، به جایگاه حاکمیتی رئیس‌جمهور اشاره کرد و اظهار داشت: بعد از تنفیذ رهبر معظم انقلاب، رئیس‌جمهور محترم رسماً یکی از ارکان حاکمیت و رئیس‌جمهور همه ایران خواهد بود؛ بنابراین همه مردم باید در تقویت و پیشبرد اهداف نظام به ایشان کمک کنند و تضعیف و تخریب جایگاه و شخص ممنوع و خلاف است.

وی افزود: البته مطالبه گری و نصیحت و امثال این‌ها اگر به‌قصد تخریب نباشد و منصفانه باشد، همیشه بوده و اشکالی ندارد.

رئیس‌جمهور محترم منویات و نظرات دلسوزانه رهبری را در همه عرصهها در نظر داشته باشند

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در خاتمه عنوان کرد: از رئیس‌جمهور محترم این انتظار هست با توجه به اعتمادی که به ایشان شده فارغ از هر مرزبندی سیاسی، همدلی بین همه جریانات را تقویت کرده از همه ظرفیت‌ها برای آبادانی ایران قوی استفاده کنند؛ و همان‌طور که در تبلیغات فرمودند که ذوب در ولایت هستند، منویات و نظرات دلسوزانه رهبری را در همه عرصه‌ها در نظر داشته باشند؛ بخصوص تذکری که راجع به انتخاب همکاران داشتند را جدی بگیرند که سرسوزنی با انقلاب زاویه نداشته باشند.

 

برچسب ها: البرز ، کرج ، امام جمعه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار