کد خبر: 1239323
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
دونالد ترامپ در بحبوحه کشمکش دموکرات‌ها در مورد ادامه یا کناره گیری بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، کامالا هریس را مورد حمله قرار داد.

جوان آنلاین: دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان برای انتخابات ۲۰۲۴، در یک گردهمایی انتخاباتی در میامی، حملات لفظی علیه کامالا هریس معاون رئیس جمهور را افزایش داد و تلاش کرد تا در حالی که کشمکش‌ها بین دموکرات‌ها بر سر ادامه دادن رقابت‌های انتخاباتی توسط بایدن ادامه دارد، او را بی اعتبار کند.

به گزارش تسنیم، وی که در باشگاه گلف خود در دورال فلوریدا صحبت می‌کرد، درباره انتخاب معاون خود سکوت کرد گرچه تاکنون بار‌ها از سناتور ایالت فلوریدا مارکو روبیو که در این گردهمایی نیز حضور داشت، به طور ضمنی نام برده است.

رئیس جمهور سابق آمریکا بار دیگر عملکرد بایدن ۸۱ ساله در مناظره ۲۷ ژوئن را مورد انتقاد قرار داد. عملکردی که باعث به راه افتادن موجی از نگرانی‌های دموکرات‌های آمریکا درباره شانس کم بایدن برای پیروزی بر ترامپ شده است.

وی همچنین با لحنی طعنه آمیز، جایگزینی کامالا هریس به جای بایدن را یک تصمیم درخشان خواند و هریس را فردی بسیار نالایق و ناشایسته برای جایگزینی بایدن و قرار گرفتن در راس حزب دموکرات نامید.

ترامپ تصریح کرد این بهترین بیمه نامه‌ای است که من تا به حال دیده‌ام. اگر جو بایدن فردی با صلاحیت نصفه و نیمه را برگزیده بود، آن‌ها سال‌ها پیش او را از مقام خود برکنار می‌کردند.

علاوه بر این، وی هریس را به همکاری با دیگر دموکرات‌ها در لاپوشانی مشکلات ذهنی شناختی بایدن متهم کرد. این در حالی است که بایدن بار‌ها بر سلامت ذهنی و روانی خود برای انجام وظایفش تاکید کرده است.

ترامپ در آخرین تلاش‌های خود و هم حزبی هایش برای آغاز یک حمله تمام عیار علیه هریس، اذعان کرد سوابق هریس بر شانس انتخاباتی وی تاثیر منفی می‌گذارد.

در همین حال، کمپین بایدن، ترامپ را به دروغگویی درباره هریس متهم کرد و گفت: ترامپ تلاش می‌کند تا توجهات فزاینده به پروژه ۲۰۲۵ را منحرف کند. پروژه‌ای که ترامپ چند روز پیش هر گونه ارتباط با آن را رد کرد. این پروژه طرحی از سوی یک گروه محافظه کار زیر نظر بنیاد هریتج برای احیای دوران ریاست جمهوری زیر نظر ترامپ است.

سخنگوی کمپین بایدن خاطرنشان کرد اظهارات بی ارزش ترامپ، کامالا هریس را از روند دفاع از سوابق بایدن-هریس باز نمی‌دارد.

امروز شمار بیشتری از دموکرات‌های کنگره آمریکا اعلام کردند که بیم آن دارند جو بایدن نتواند در انتخابات ۵ نوامبر، دونالد ترامپ را شکست دهد.

چند روز پیش برخی دموکرات‌های ارشد کنگره در تماسی تلفنی با حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات‌های کنگره خواستند بایدن از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کند.

نمایندگان دموکراتی مانند جرالد نادلر، آدام اسمیت، مارک تاکانو و جو مورلی از جمله دموکرات‌های ارشد عضو کمیته‌های قضایی، نیرو‌های مسلح، امور بازنشستگان و کمیته دولتی هستند که خواستار کناره‌گیری بایدن شدند.

در همین حال، برخی دموکرات‌ها، کامالا هریس را مطلوب‌ترین نامزد دموکرات برای جایگزینی بایدن می‌دانند.

اما چاک شومر رئیس اکثریت دموکرات‌های سنا در پاسخ به سوالی درباره مناسب بودن بایدن برای سمت ریاست جمهوری سه مرتبه گفت: من در کنار جو هستم.

پیش‌تر رویترز در گزارشی اعلام کرده بود که از هر سه دموکرات، یک نفر خواهان کناره‌گیری بایدن و جایگزین شدن فرد دیگری به‌جای او در رقابت انتخاباتی هستند. همچنین ۵۹ درصد معتقدند بایدن برای کار کردن در دولت بسیار پیر است.

نتایج دیگر نظرسنجی حاکی از آن است که هیچ کدام از جایگزین‌های احتمالی بایدن در صورت کناره گیری او از رقابت‌های انتخاباتی، عملکرد بهتری در رقابت با ترامپ ندارند.

نخستین مناظره انتخاباتی بین نامزد‌های ریاست جمهوری آمریکا، در تاریخ ۲۷ ژوئن به میزبانی شبکه سی‌ان‌ان برگزار شد و جو بایدن عملکرد ضعیفی در این مناظره داشت. این امر موجب شد بسیاری از دموکرات‌ها خواستار کناره گیری بایدن از ادامه رقابت‌ها باشند. منتقدان بایدن ۸۱ ساله را برای ریاست‌جمهوری در صورت پیروزی بر ترامپ در انتخابات ۵ نوامبر بسیار پیر می‌دانند.

در همین حال جو بایدن با توجه به فشار‌ها از سوی حزب دموکرات برای کنار کشیدن وی از رقابت انتخاباتی با دونالد ترامپ، خطاب به اعضای کنگره اعلام کرد که هیچ کجا نمی‌رود و نامزد انتخابات باقی می‌ماند.

درحالی که پس از مناظره دو هفته پیش با ترامپ در شبکه سی‌ان‌ان بسیاری بایدن را بازنده نامیدند، رئیس جمهور آمریکا تصریح کرد: کاملاً به باقی ماندن در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ و نامزدی در آن پایبندم.

وی در نامه‌ای به دموکرات‌ها تأکید کرد که حزب الآن یک وظیفه دارد، آن هم این است که دونالد ترامپ نامزد احتمالی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را در ماه نوامبر شکست دهد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین عنوان کرد: من دیگر درباره آنچه باید انجام دهم یا نباید انجام دهم، توضیح نخواهم داد.

وی همچنین در مصاحبه‌ای کوتاه با شبکه ای‌بی‌سی، اظهار کرد: اگر خداوند متعال بیاید و بگوید که از رقابت‌های انتخاباتی کنار بروم، چنین می‌کنم.

به‌علاوه، رئیس‌جمهورآمریکا با وجود درخواست‌ها برای کناره‌گیری از رقابت‌های ریاست‌جمهوری، تأکید کرد که به مبارزه ادامه می‌دهد و در پاسخ به یکی از حامیان وی که از او خواست تا انتها ادامه دهد، گفت: «قرار نیست جایی بروم، هیچ جا نخواهم رفت».

همچنین بایدن در ایمیلی که توسط کارزار انتخاباتی او ارسال شده است، گفته است که تا آخر در رقابت انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌ماند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، ۵ نوامبر سال جاری (۱۵ آبان) برگزار می‌شود در حالی که نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ اکنون از جو بایدن جلوتر است و با محبوبیت ۴۸ درصدی مقابل مقبولیت ۴۲ تا ۴۳ درصدی رقیب دموکرات خود قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار