کد خبر: 1239277
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۶
رای الیوم:
روزنامه رای الیوم امروز چهارشنبه در گزارشی به بررسی وضعیت داخلی رژیم صهیونیستی و تشدید اختلافات بین سران و توده صهیونیست ها در سایه ناکامی یر جنگ علیه نوار غزه پرداخت و نوشت: دودستگی در میان صهیونیست‌ها به اوج خود رسیده و شرایط مشابه زمان پیش از ترور «اسحاق رابین» نخست وزیر اسبق رژیم اسرائیل است.

 جوان آنلاین: در گزارش روزنامه رای الیوم با اشاره به افزایش حملات به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: آیا اسرائیل شاهد ترور سیاسی خواهد بود که طی آن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم از میان برداشته خواهد شد؟ آیا در این صورت، جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد؛ به ویژه که این رژیم از دودستگی و اختلافات عمیقی رنج می‌برد که از سال ۱۹۴۸ میلادی بی سابقه است؟

این روزنامه نوشت: همزمان با تشدید تظاهرات و اعتراضات روزانه در رژیم صهیونیستی، به وضوح شاهد ملتهب شدن اوضاع هستیم که یادآور شرایط مشابهی است که در آستانه ترور «اسحاق رابین» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۹۵ حکمفرما بود. ترور نتانیاهو در خانه‌اش جنگ داخلی به راه انداخت که تر و خشک را می‌سوزاند. دودستگی عمیقی در رژیم صهیونیستی به دنبال شکست مفتضحانه در جنگ علیه غزه حاکم است. اسرائیلی‌ها نتانیاهو را خائن و مستحق گیوتین و خطرناکترین ظالم می‌دانند.

به نوشته رای الیوم، «کالمن لیبسکیند» تحلیلگر صهیونیست در پایگاه صهیونیستی «واللا» نوشت: از زمان ترور رابین، امنیت نخست وزیر به شکل گسترده ای تامین شده است و اگر نخست وزیر کنونی بار دیگر ترور شود، در اسرائیل چه رخ خواهد داد؛ به ویژه که او را خائن و شبیه «هیتلر» قلمداد می‌کنند و سرنوشت او را مانند لویی شانزدهم تصور کرده و تهدید به طناب دار می‌کنند. حمله به نتانیاهو روز به روز بیشتر می‌شود و به سطح ترسناکی رسیده است و مشابه شرایطی بود که علیه رابین جریان داشت.

او افزود: «آیالا متسگر» که از سوی جنبش حماس اسیر شده بود و سپس از نوار غزه بازگشت، در تظاهرات مقابل منزل خانوادگی نتانیاهو حاضر شد و در برابر افراد حاضر گفت که اگر همه اسیران صهیونیست از نوار غزه برنگردند طناب دار منتظر نتانیاهو است و این همان چیزی است که او مستحقش است و افراد حاضر نیز برایش دست زدند. «آیال ماگاد» فعال صهیونیست در سخنرانی خود در برابر تجمع کنندگان در شهر حیفا نتانیاهو را خطرناکترین ظالم دانست که قابل مقایسه با هیچ ظالمی نیست.

این تحلیلگر صهیونیست نوشت: این تهدید و تکرار کلمه خائن از سوی اسرائیلی‌ها برای نتانیاهو به مثابه حمام خون واقعی است؛ به ویژه که در برابر جمعیتی انبوه و از زبان خبرنگاران، روزنامه نگاران، روشنفکران و شخصیت های آکادمیک و هنرمندان سرشناس در برابر دوربین گفته می‌شود و حاضران نیز برای آنها دست می‌زنند. (این افراد) همه روزه میهمان ویژه رسانه ها هستند.

به نوشته رای الیوم، «ناحوم بارنیاع» تحلیلگر امور سیاسی روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» نیز اعلام کرد که طی هفته های گذشته به کرات این جمله را افراد مختلف شنیده است که حالا «ایگال عمیر» قاتل «رابین» را می فهمیم».

رای الیوم سپس به تهدیدهای «عامی درور» از رهبران اعتراضات علیه کابینه نتانیاهو اشاره کرد که در یکی از تجمع های اعتراضی فریاد می زد: "نتانیاهو شیطان است. ما بر ویرانه قلعه او در منطقه «قیساریه» باغ و استخر می‌سازیم و کاخش را بتن می‌ریزیم و او را محو خواهیم کرد. «گای تسور» ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی نیز در برابر تظاهرکنندگان فریاد می زد که نتانیاهو خائن است.

به نوشته رای الیوم، «یولاندا یاوور» هم در مقاله ای نتانیاهو را خائن و ظالم توصیف کرد و سرهنگ خلبان «زئیف راز» نیز نتانیاهو را پسر مرگ خواند و او را با «نیکلای چائوشسکو» رئیس جمهور رومانی مقایسه کرد که تیرباران شد. «ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نیز به خاندان نتانیاهو درباره سرنوشت «لوئی شانزدهم» و «ماری آنتوانیت» هشدار داد که هر دو با گیوتین اعدام شدند.

روزنامه رای الیوم در پایان نوشت: رژیم صهیونیستی به سبب ناکامی در جنگ علیه نوار غزه متزلزل است و اهداف ترسیم شده برای جنگ از سوی نتانیاهو که مهمترین آن نابودی جنبش حماس و آزادی اسیران صهیونیست است، نه تنها محقق نشده بلکه به اذعان تحلیلگران صهیونیست، رسیدن به آن به سراب و توهم تبدیل شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار