کد خبر: 1239141
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
گفت‌وگوی رئیس‌جمهور جدید  با نخست وزیران عراق و پاکستان
رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه دو کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود

جوان آنلاین: رئیس‌جمهور منتخب مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوند‌های عمیق فرهنگی و دینی میان دو ملت ایران و عراق توصیف و ابراز امیدواری کرد امسال با مساعدت و یاری دولت عراق، زائران ایرانی در کنار زوار دیگر کشور‌ها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند. 
به گزارش ایرنا، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان ضمن تبریک موفقیت وی در کسب اعتماد ملت ایران، برگزاری موفقیت‌آمیز و بدون مشکل انتخابات ریاست جمهوری به فاصله کمی از فقدان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله رئیسی را ناشی از استحکام ارکان و پایه‌های نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: ما به تقویت و توسعه همکاری‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی فیمابین در دوره ریاست جمهوری جنابعالی بسیار خوش‌بین هستیم. وی رویکرد اعلامی رئیس‌جمهور منتخب ایران برای توسعه روابط با همسایگان را به نفع ملت ایران و ملت‌های منطقه دانست و گفت: این همت و اهتمام برای دولت عراق بسیار با اهمیت و ارزشمند است و امیدواریم در دوره پیش‌رو شاهد تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر روابط میان دو کشور و دو ملت باشیم. 
رئیس‌جمهور منتخب ایران نیز در این گفت و گوی تلفنی ضمن قدردانی از تبریکات دولت و ملت عراق با بیان اینکه دو کشور همواره در بسیاری از زمینه‌ها یاریگر هم بوده و خواهند بود، بر اهمیت جایگاه عراق در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. پزشکیان همچنین از مواضع هوشمندانه و عزتمندانه دولت عراق در قبال جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه و همچنین کمک به درمان مجروحان فلسطینی تشکر کرد. وی در ادامه مراسم اربعین حسینی را جلوه‌ای باشکوه از پیوند‌های عمیق فرهنگی و دینی میان دو ملت ایران و عراق توصیف کرد و با بیان اینکه ما همواره قدردان حمایت‌ها و میزبانی کریمانه دولت و ملت عراق از زائران ایرانی بوده و هستیم، تصریح کرد: امیدواریم امسال نیز با مساعدت و یاری دولت عراق، زائرین کشور ما در کنار زوار دیگر کشور‌ها بتوانند اربعین باشکوه دیگری رقم بزنند. 

 تأکید شهباز شریف بر تداوم مسیر توافقات دولت رئیسی 
نخست وزیر پاکستان هم در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، سفر تاریخی شهید آیت‌الله رئیسی به این کشور را موجب گشوده شدن فصل جدیدی از روابط میان تهران و اسلام‌آباد عنوان کرد و گفت: در این سفر توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که امیدواریم این مسیر را با رئیس‌جمهور منتخب ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت ادامه دهیم. 
شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با مسعود پزشکیان پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری ایران با مشارکت بسیار خوب مردم و تحت هدایت‌های رهبری معظم انقلاب اسلامی را تبریک گفت. نخست وزیر پاکستان برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات و فرایند آرام و بدون مشکل انتقال قدرت در ایران را نشانه اوج استحکام پایه‌های جمهوری اسلامی ایران، مبتنی بر دموکراسی و مردم‌سالاری توصیف و از خدای متعال برای ملت ایران در دوره جدید رفاه، سعادت و پیشرفت بیشتر مسئلت کرد. 
شهباز شریف در ادامه با اشاره به عمق پیوند‌ها میان دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان و مناسبات بسیار خوب فرهنگی و تاریخی دو ملت ابراز امیدواری کرد که این ظرفیت‌های ارزشمند در دوران ریاست جمهوری دکتر پزشکیان به عنوان بستر و زمینه‌ای مناسب برای تقویت و توسعه بیشتر همکاری‌ها مورد استفاده قرار گیرد. نخست وزیر پاکستان سفر تاریخی رئیس‌جمهور فقید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به پاکستان را موجب گشوده شدن فصل جدیدی از روابط میان دو کشور عنوان کرد و افزود: در این سفر توافقات بسیار خوبی از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور به ۱۰ میلیارد دلار و ابتکارات جدید در توسعه تجارت مرزی صورت گرفت که امیدواریم بتوانیم این مسیر را با جنابعالی در راستای منافع دو کشور و دو ملت ادامه دهیم. شهباز شریف همچنین با تأکید بر اهمیت حفظ ثبات و امنیت مرز‌های دو کشور، خواستار تقویت هر چه بیشتر همکاری‌های امنیتی ایران و پاکستان در زمینه مقابله با تروریسم و گروهک‌های تروریستی شد. پزشکیان نیز در این گفت‌و‌گوی تلفنی از تبریکات دولت و ملت پاکستان در پی پیروزی وی در انتخابات و همچنین حضور نخست وزیر و هیئت بلند پایه پاکستانی در مراسم تشییع شهدای خدمت و اعلام عزای عمومی در این کشور که تسلی‌بخش دولت و ملت ایران بود، صمیمانه تشکر و قدردانی کرد. رئیس‌جمهور منتخب تأکیدات و توجه ویژه رهبری معظم انقلاب اسلامی به توسعه روابط با پاکستان را جزو اصول خدشه‌ناپذیر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: مناسبات دیرینه و پیوند‌های عمیق فرهنگی، دینی و تمدنی دو کشور مهم‌ترین بنیان‌های روابط دو کشور بزرگ جهان اسلام در تمامی ابعاد را شکل داده و بر حفظ و تقویت این سرمایه‌های ارزشمند تأکید داریم. پزشکیان همچنین با بیان اینکه جهت‌گیری مناسبات دو کشور به سمت بهره‌گیری از ظرفیت‌های مشترک در راستای منافع دو ملت است، افزود: ظرفیت‌های استفاده نشده بسیاری برای توسعه همکاری میان ایران و پاکستان وجود دارد که امیدواریم با تلاش‌های مشترک در مسیر ارتقای روابط به کار گرفته شوند. رئیس‌جمهور منتخب همچنین با تأکید بر آمادگی برای اجرای توافقات دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی ابراز امیداوری کرد اهداف بلند دوستانه و برادرانه دو کشور در دوره جدید تحقق یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار