کد خبر: 1239004
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید جامعه بین‌الملل در توقف تروریسم ناکارآمد بوده و این کشور مسئله کشتار فلسطینیان را در اجلاس ناتو مطرح خواهد کرد.

جوان آنلاین: «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه این اظهارات را صبح امروز (سه‌شنبه) در یک نشست مطبوعاتی در آستانه سفر به آمریکا و شرکت در اجلاس سران ناتو بیان کرده است.

بر اساس گزارش شبکه «تی‌آرتی»، اردوغان در این نشست مطبوعاتی گفت: «جنگ غزه جزء برنامه‌های ما خواهد بود و ما ناکارآمدی جامعه بین‌المللی در خصوص توقف تروریسم و حملات ظالمانه اسرائیل به مردم غزه و همچنین اشغال خاک فلسطین را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.»

از پانزدهم مهر ماه سال گذشته تاکنون بیش از ۳۸ هزار فلسطینی در حملات ارتش رژیم اسرائیل در نوار غزه به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که اکثر شهدا زن، کودک و افراد مسن بوده‌اند و حدود ۱۰ هزار فلسطینی نیز همچنان مفقود هستند.

نوار غزه تحت محاصره نیروهای اسرائیلی قرار دارد و ارتش اسرائیل تنها به بخش محدودی از کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را می‌دهد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه همچنین به مسئله اوکراین و روسیه اشاره کرد و گفت: «ترکیه از زمان آغاز جنگ نقشی محوری در میانجیگری بین اوکراین و روسیه ایفا کرده است. ما بهبود راه‌های مبارزه با تروریسم را با کشورهای عضو پیمان ناتو بررسی خواهیم کرد.»

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار