کد خبر: 1236861
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۶
روزنامه «معاریو» رژیم صهیونیستی با اشاره به وضعیت ارتش این رژیم پس از نزدیک به ۹ ماه جنگ علیه نوار غزه و مقاومت رزمندگان فلسطین نوشت که نظامیان صهیونیست به علت جنگ دچار خستگی جسمی و روحی شده اند.

جوان آنلاین: روزنامه صهیونیستی «معاریو» گزارش خود آورده است که بسیاری از نظامیان ارتش رژیم اسرائیل به دلیل جنگ در نوار غزه از خستگی جسمی و خستگی روحی رنج می برند.

پس از گذشت نزدیک به ۹ ماه از جنگ علیه نوار غزه، درگیری های شدید بین نیروهای اشغالگر و مبارزان مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه از جمله منطقه الشجاعیه در شرق شهر غزه و رفح در جنوب نوار غزه در جریان است. ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ بویژه در هفته های اخیر در کمین های مقاومت فلسطین گرفتار و شماری از نظامیان خود را از دست داده است.

این جنگ که با دو هدف اعلام شده نابودی جنبش حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست در هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به راه افتاد، تاکنون به اهداف خود نرسیده است. در همین راستا، رسانه صهیونیستی «زمان» نیز با اشاره به روند جنگ در غزه و تلفات نظامیان رژیم صهیونیستی اذعان کرد: وعده های بنیامین نتانیاهو نخست وزیر طی بیش از هشت ماه گذشته درباره کسب پیروزی در جنگ و نابودی حماس، توخالی و عوام فریبانه بوده است.

این رسانه افزود: در جنگ علیه حماس که به جنگ چریکی روی آورده است، یک ارتش حرفه ای می تواند در نبردهای بی پایان پیروز شود نه ارتش منظم. چریک‌ها پیروز هستند و چیزی از دست نمی دهند. پیروزی واقعی جز با مذاکرات (با مقاومت فلسطین برای برقراری آتش بس و تبادل اسیران) محقق نمی شود.

به نوشته الزمان، «اسرائیل باید به خواسته های حماس شامل برقراری آتش بس کامل در ازای آزادی اسیران تن دهد؛ حتی اگر این امر به مفهوم تداوم حکمرانی «یحیی السنوار» (رهبر جنبش حماس در نوار غزه) باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار