کد خبر: 1236776
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰
گفت‌وگوی «جوان» با نماینده مجلس:

جوان آنلاین: نماینده مجلس شورای اسلامی می‌گوید: اگر می‌خواهیم به صورت پایدار مسئله فروش نفت را به سرانجام برسانیم، باید در دولت بعدی در کنار فروش نفت و گاز به بازار‌های شرق آسیا، سیاست دولت سیزدهم در جهت پالایشگاه‌داری فراسرزمینی در کشور‌های همسو با ایران و کمک به این کشور‌ها در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده آن‌ها را ادامه دهیم تا آن‌ها را به نفت خودمان وابسته کنیم. 
 
مهدی طغیانی، نماینده مجلس شورای اسلامی در مورد دیپلماسی انرژی دولت سیزدهم به «جوان» می‌گوید: ما در بحث انرژی یک وزنه مهم در منطقه و دنیا هستیم. دولت تلاش کرد در گاز و نفت کار‌هایی را در بحث فروش تعریف کند که موفق بود، اما مهم‌ترین مسئله ما داخل است و منابع عمده ما در داخل مصرف می‌شود که باید دولت برای بهینه‌سازی انرژی کار ویژه  انجام دهد. 
وی می‌افزاید: هر چه بتوانیم در موضوع گاز و نفت ایران را در بازار‌های جهانی و مهم دنیا به فروش برسانیم و مشتریان خرد جدید جذب کنیم برای ما بسیار مهم و راهبردی است. سیاست مهم دولت سیزدهم نیز مسئله مربوط به پالایشگاه‌های فراسرزمینی است که به خوبی می‌توانیم از این محور در وابسته‌کردن کشور‌های مختلف به نفت خام ایران با تکیه بر بازسازی ظرفیت پالایشی مستهلک شده کشور همسو استفاده کنیم
طغیانی تصریح می‌کند: قطعاً اگر می‌خواهیم به صورت پایدار مسئله فروش نفت را به سرانجام برسانیم باید در دولت بعدی در کنار فروش نفت و گاز به بازار‌های شرق آسیا سیاست دولت سیزدهم در جهت پالایشگاه‌داری فراسرزمینی درکشور‌های همسو با ایران و کمک به این کشور‌ها در بازسازی پالایشگاه‌های مستهلک شده آن‌ها را ادامه دهیم تا آن‌ها را به نفت خودمان  وابسته کنیم. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطر نشان می‌کند: دولت سیزدهم در کنار فروش نفت و‌گاز بحث جمع‌آوری گاز‌های فلر را نیز داشت که در این زمینه هم سرمایه نصیب کشور می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار